4 augusti 2009

Fynda på Gengåvan

Så har Gengåvan slagit upp portarna igen!
Första dagen efter semestern som de har öppet och
då var jag ju bara tvungen att fara dit! *hihi*

Detta kalaset gick på hela 157 kr inklusive en kasse.
Inte det billigaste men trevligt!
Det blev en ljusstake att hänga på väggen i mässing för 75 kr.
Det blev även en porslinsburk för 30 kr som jag
har tre mindre som passar ihop med.
Hittade jag ett jättemysigt litet syskrin för 25 kr.
Sen blev det en nostalgivisp för 5 kr som
man känner om potatisen är klar! *hihi*
Hittade även två fina böcker för 10 kr styck.

Närbild på syskrinet. Man öppnar locken "utåt".

Tyckte att jag behövde denna burken just nu, SOLSKEN! ;)

4 kommentarer:

Eva sa...

Å hej å hå ! Här har det fyndas ser jag !*ler*
ett sött skrin o en burk med solsken,ljus"grejen" var fin.
Tror jag får åka ner till dej så får vi ta oss några riktiga Loppis-resor,vore riktigt kul !

Det var faktiskt riktigt kul att kroka,inbillar mej att det gick åt mindre garn än om man stickar.

I kväll har jag börjat att sticka Tant Koftas Udd Muddar i samma garn som halskragen,men den är så enformig att sticka så jag måste varva med något.....ler!
Kramelikram !

Smycka sa...

Tänkte också börja med Tant Koftas uddar. Men bör nog göra färdigt Rani-muddarna först. *s* Ja, här nere kan man fynda, ibland! Vi får vällan sammanstråla, ett varv uppåt och ett var nedåt så vi får billigt garn och andra saker! *hihi*

Kramiz =o)

Inge sa...

Så fina grejer!

Smycka sa...

Tack! =o)