29 augusti 2009

Lite blandad kompott

Här kommer lite blandade bilder.

Så här ser det ut hos oss när vi ska äta pannkakor.
En bunke på 5 liter!!! *suck*
Vet ni hur låååång tid det tar att göra
dessa pannkakor till fem personer!?!?
Denna gången hade jag bara en stekpanna,
annars brukar jag använda två, men i alla fall. *s*

Jag samlar på tjocka, knubbiga glasfåglar.
Tycker de är så mysiga!

Min goa lilla svärmor hade nämligen två stycken
i lila/rosa som jag fallit som en fura för.
Och se, hon gav mig dem!!!! *JUBEEEEL*
TACK snälla svärmor! =oD

Fick även dessa vackra skedarna!
SÅ fina! Tack igen svärmor! =o)

6 kommentarer:

Marianne sa...

Usch för att steka så många pannkakor. Jag gör på 1,8l och använder två steckpannor tycker det är för mycket;o)
Roligt kort du gett sonen...

Smycka sa...

Jo, men nu har jag börjat att göra ugnspankaka istället! Mycket lättare! *hihi* Ja, jag tyckte att han kunde behöva ett sådant för han skulle gå ut på kvällen. *s*

Cicki sa...

Jag är också väldigt svag för glasfigurer. Jättesöta fåglar och var. Vilken snäll svärmor. Undrar varför sonen inte ville ha den på sig.....:-)

Här är det sambons jobb att göra pannkakor. Jag är inte så där väldans förtjust i pannkakor men offrar mig ibland för sambon, men då får han grädda dig själv....:-)

Smycka sa...

Jo, svärmor är snäller hon! Jag kunde inte göra pannkakor förut. Gjorde bara plättar. *hihi* Men nu har jag lärt mig hur smeten ska kännas och jag går inte efter någon kokbok som jag gjorde förr. *s* Sen tycker jag det är roligt att vara i köket. Men om inte jag vill kliver Husbandet in. =o)

Eva sa...

Kan inte förstå varför han inte ville ha en adrs.Lapp på sej....asg:)

Har sådana fåglar jag oxå men i blått,dom e söta om dom e knubbiga !

Om du vill kan jag skicka ner en "säck" m höstfärger...ler!

Snygga naglar !
Kram !

Smycka sa...

Tack! Ja, jag har blåa, gröna, gul, brun, vit, röd och nu två lila/rosa. Jag är helt såld på dem!

Ja tack, vill du göra det, skicka ner lite höst till mig! *hihi*

Nä, jag fattar heller inte varför i hela fridens namn han inte ville ha den på sig!!! *asg*