7 augusti 2009

Mattips

I torsdags var jag på Kvantum här i Skövde
och shoppade lite mat. Då stod det en norrman
där i köket som bjöd på något gott! Jag var ju bara tvungen
att smaka när jag såg att det var räkor inblandade!
Sen att det smakade SÅ gott så jag var ju tvungen att
köpa hem för att bjuda Husbandet på något
smarrigt nu när han har jobbat så hårt på Ericas rum.

Det var Tyskt lantbröd och räkor i vitlöksolja!
Brödet kostade 40 kr för två stycken och
räkorna kostade 59,90 per burk!!!
MEN det var det värt! =oD

Man skulle skära brödet i tunna skivor och rosta
det, skära i mindre bitar och lägga 1-2 räkor per
brödbit. Låt det gärna stå någon minut så oljan
rinner ner i brödet. Jag lovar, det är SÅ gott!!!
Man kan ju sätta en tandpetare i så det blir lättare
att äta och det ser mer proffigt ut. =o)

Husbandet gillade det också!

2 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Mumsigt ser det minsann ut att vara! Måste inhandlas snarast. Har spanat på de däringa burkara serru...

Smycka sa...

Kan ju bara säga att det smakade mumma!!! KÖP KÖP KÖP!!! ;)