4 augusti 2009

Lite fötter

Idag är det ganska svalt och omväxlande regn och sol.
Det vill säga inte överdrivet hett idag inte. *hm*

Jag gått i dessa skorna i två dagar nu då det har varit lite kallare.

Fån ovan ser fötterna ut så här efter en arbetsdag.

Så här ser högerdojjan ut från sidan.

Så här ser vänsterdojjan ut från sidan.

Här är insidan på vänsterdojjan.

Och insidan på vänsterdojjan.

Men enligt blodproverna som
Vårdcentralen tagit är jag helt frisk!
Är det inte fantastiskt så säg!!! =,o(

Var väldig låg igår när jag kom hem så jag tänkte jag skulle ringa till Vårdcentralen för att kolla om/när min remiss skickats. Den hade skickats som tur var och jag fick ringa till Kärnsjukhuset i Skövde själv för att kolla om den kommit fram. De skickade i sin tur mig vidare till sjukhuset i Mariestad och DIT äntligen hade min remiss kommit! Men, där stod det att de skulle bara röntga händer och fötter! Men mina knän och axlar då?!? Jag har ju så ont just nu i vänstra axeln så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Sköterskan i Mariestad var jättetrevlig och sa att jag kunde ringa tillbaka till Vårdcentralen och be dem skicka en tilläggsremiss. Jag ringde självklart upp Vårdcentralen igen men de skulle ringa tillbaka senare son vanligt! Hittade då en mailadress som jag skickade till. De ringde tillbaka till mig och jag förklarade vad det var IGEN! Den sköterska skulle framföra detta till Dr som hade gått för dagen, kl 13,25!

Ja, ja, det är ju inga problem med mig, enligt blodproveran (som Vc hänvisar till hela tiden) är jag ju frisk!!! ELLER HUR!!! *VOFF*

5 kommentarer:

Eva sa...

visst är det underbart att vara
fullt frisk................
man kan ju bli tokig för mindre,inte syns det på ett blodprov om man har verk eller inte
jädrans sjukvård att vara seg.

Smycka sa...

Kan ju bara hålla med! =o)

Cicki sa...

Det syns ända hit hur frisk du är......Gissar att du har jätteont. Skulle man gå efter blodprover och värden så är jag fullt frisk också. Jag har en sänka som är så perfekt att de blir förvånade inom vården. Hoppas du får hjälp snart.

Här har det varit varmt i flera dagar. Idag hade jag tvättstuga och svetten formligen forsade om mig.

Pärlmudden sa...

Stackars lilla gumman!! *skickar en tröstekram* Det syns lång väg att du har ont! Har du testat att smörja med orudissalva? Den finns nog raceptfri på apoteket tror jag. Är inflammationshämmande.
Vi får höras o synas snart så jag får krama o trösta dig.
Saknar dig vännen!!
KRAM

Smycka sa...

Cicki: Ja visst gör det! ;) Jo, det stramar och surrar lite ibland. Men det jobbigaste är att jag "växer" ur skorna. Men om du är i tvättstugan är de vällan bara att hoppa in i en dåndäringa maskin och rumlarunt! *hihi*

Muddis: Det gör faktiskt inte ont, är mest jobbigt. Den salvan har jag aldrig hört talas om. Tror du jag har infammation i fötterna? Tack för dina tröstekramizar =o)