26 december 2010

Återbesök

Fick ett brev den 23e att jag ska på återbesök den 30e.
Då tar de troligen stygnen, sen vet jag inte vad de ska kika på.
Husbandet kör mig dit och är med hela tiden.
Bättre med fyra öron än två. =o)

Tycker att detta börjar bli riktigt tråkigt!
Bara sitta och inte kunna göra något.
Det värker i foten hele tin och fuj säger jag bara!
Tabletterna börjar ta slut, känns inget roligt alls.
Men visst jag fattar, kan inte käka värktabletter
hur länge som helst. Sprutan i magen som jag
måste ta mot eventuella blodproppar är inget
rolig heller. *fuj* Hunden tycker jag är jätteknasig
som inte sover i sängen utan bor i soffan.
Men, men så är det. Idag har vi knött ihop
oss i soffan hunden och jag.
Han tyckte det var jättemysigt. *hehe*

4 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Jisses, vad har ni för soffa, eftersom pluto får plats att gosa med dig i den? Har ni köpt ny? Jag menar, pluto är ju ingen minihund direkt... :)
Vad jobbigt för dig med värken! Stackare! "tycker synd om"
även om man inte ska äta värktabletter jämt så är det faktiskt så att om man har rejält ont och inte tar dem med ordinerade mellanrum, typ var 4:e timma. Man kanske tycker att man kan ta var 5:e bara för att vara redig, men då kan det bli så att de inte gör nytta alls. Det har jag iallafall fått lära mig när jag har opererats. Och du får säkert nya tabletter utskrivna på återbesöket om du behöver.
HA det så bra du kan!
KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM

Rosenvante sa...

Här gnäller man över huvudvärk, fy jag skäms när du ligger där med brutet och värk.
Blev ju lite nyfiken såklart när du skriver att din syster bor på Gotland, vart bor hon? Här hade vi nämligen inte så blåsigt på julafton, men vi bor nog ganska skyddat.
Hoppas det ordnar sig för dig snart så värken börjar ge med sig och att du så sakta kan börja röra på dig igen, men jag kan ju tänka mig hur det blir när det är utegång som ska börja gälla i den här snörika vintern. Snart sitter jag ju som du, med foten i bandage och kan inget göra, fy så trist.
Tur man kan blogga.
Ha det gott

myzpyz sa...

stackars dig :( jobbigt att ha ont hela tiden!
massa kramar till dig <3

Smycka sa...

Muddis: Kika på bilderna så ser du att vi får plats. *hihi* Nej vi har inte köpt ny soffa. Försöker käka det jag får, men vågar inte äta för mycket och har inte så många kvar. *suck* Kram kram

Rosenvante: Har man ont så har man ont. *ler* Hoppas ditt huvud är bättre idag. Min syster bor i Klintehamn. Vad ska du göra med din fot? Jaa, det är tur att man kan blogga. Kram

Myz: Tack söta! Kram =o)