30 december 2010

Återbesök

Så här vacker fot hade jag när jag kom
in till Kärnsjukhuset (KSS) i Skövde den 15/12.

Och så här blev det efter operationen
den 16/12 på Sjukhuset i Lidköping (SiL).

Till vänster på bilden = utsidan av foten,
hade gått av i tre delar, därför plattan,
många skruvar och ställskruven i mitten.
Ligamentet på utsidan gick också sönder.

Till höger på bilden = insidan av foten,
hoppade mellanleden ur led och slog av benet.
Ligamentet är helt.

Den långa skruven i mitten av bilden, ställskruven,
kommer att avlägsnas senare, när vet jag inte.

Fick även en rullstol idag så jag kunde vara med och handla. =oD

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Men hur lång tid ska läkningen ta då?
Jag ska ju op min fot (halgus valgus) i januari och där pratade de om 6 veckors sjukskrivning och att det kunde ta upp till 6 månader innan det var bra. Men för mig ser ju ditt så komplicerat ut att det borde ta lång tid för läkningen.

4U2 sa...

Önskar dig ett Gott Nytt År!

Smycka sa...

Rosenvante: Jag vet faktiskt inte. Vet bara att jag inte får stödja på min fot på 6 veckor. Beror kanske lite på hur skadan/operationen läker. Hoppas att det inte tar för lång tid. *ler* =o)

4U2: Tack detsamma! =o)