17 december 2010

Inomhusfotboll

Klart jag skulle spela inomhusfotboll också 15/12! Innebandyn gick ju så himlans bra! Men, jag säger bara men. Denna gången gick det inte så bra!!!! Jag bröt foten!!! *åh de fuff!*

Sa till en av killarna att ringa ambulans för jag kunde inte köra och jag kände på en gång att foten var helt fel. I efterhand har jag sett på bild och högerfoten pekar ut åt höger! *hehe* Såg på killarna att det blev chockade och jag sa att jag vill varken höra eller se hur det ser ut. Men fota gärna så jag kan se sen. Visst är jag makaber!!! *asg*

En annan kille fick ringa till Husbandet för att hämta bilen i Mariestad. Ambulansen kom jag blev hög som en skyskrapa!!! På Kärnsjukhuset i Skövde, KSS, praktiserar min bästis och när hon fick se mitt personnummer så blev hon rädd. Hon såg när jag "landade" på KSS och vilken smärta jag hade. De fick dra min fot till rätta och det gjorde lite ont. Efter röntgen visade det sig att det inte blev bra, så de fick dra en gång till och nu gick det bättre.

Men KSS hade inte tid att operera min fot så jag fick åka sjuktransport till Lidköping där jag opererades sent igår. Idag har jag haft lite ont men mår jättebra efter omständigheterna.




Fick komma hem ikväll i alla fall och det känns jätteskönt! Fick lite starka tabletter som jag ska käka i några dagar. Fick även sprutor som jag ska ta i 30 dagar, SJÄLV! I hate it! Men det går bra om jag får säga det själv! *ler*

Jag tog lite häftiga bilder på min lilla fot, men många tycker nog att jag är makaber så jag lägger inte ut dem!

Trevlig Helg!

18 kommentarer:

Katarina sa...

Det är det jag säger, motion är inte bra....
Krya på dig!

Smycka sa...

Tack! =o)

Paradiset Kaos sa...

Verkar som om innebandy inte riktigt är din grej. :-)
Krya på dig nu!

Smycka sa...

Asså, nu vare ju i fotbollen detta hände dåra! *hahaha* Tack! =o)

Paradiset Kaos sa...

Läste och kom ihåg fel när jag skrev, förlåt. Men lagidrott verkar som sagt inte vara riktigt din grej. :-)

Smycka sa...

Skrattar, kan ju bara hålla med dig där! ;)

mary-ann sa...

är farlig att träna ju...sitt still i en fåtölj och delegera ut jobben till jul :)) krya på deg...

Anonym sa...

Vad trist.
Ja det där med motion är inte bra.
kry på dig nu.
Hälsningar Angelica

Cicki sa...

Du börjar bli en riktig liten vilding. Krya på dig och sätt familjen i arbete. Annars kan du ju sparka dem med benskenan....:-)

Rosenvante sa...

Oj, vilket elände. Nu när det är kyla, snö och halkigt också. Inte lätt med kryckorn ute då heller. Nej, nu får du nog placera dig i en skön stol eller soffa och be de andra passa upp och så har du det du vill pyssla med nära och ligg still för bövelen, låt de andra ta hand om dig.
Krya på dig och jag hoppas att värken släpper fort och att det går bra med sprutorna.
Kram

Eva i Halmstad sa...

Hej
DE är de jag alltid har sagt, de kan inte vara bra att hålla på så där.
=)
Håll du dej till ditt handarbetande.
Må så gott de går
Eva

Pärlmudden sa...

Nej! Nu får du sluta idrotta!!!!! Stackare, det verkar som om du inte kan fixa julstädningen nu, eller..... :)
Du vet, inget ont som inte har något gott med sig... ;)
KRYA PÅ DIG GUMMAN!!!
KRAM KRAM

Inge sa...

Åh kära nån, kanske du skall hålla dig till lugnare sporter såsom t.ex.simning?
Försök nu ta det lugnt och krya på dig med det snaraste.

Anonym sa...

*skrattar så jag gråter*... hm... alltså... igentligen är de ju ingen ide att säga att du ska låta bli.... Jag vet hur du funkar... MEN man kan väl hoppas att du kanske lärt dig något kanske...hm.. Man behöver inte ge gärnet i allt... typ... Man får inte glömma att det trots allt är liiiiiiiiiiiiite mer än 2 år sedan kroppen var på topp...typ... Älskar dig stumpan... Ta hand om dig och lite av råden du får här kan du väl följa?.. Typ sitta i en skön fåtölj och handarbeta??... Bara vi varit norröver ska jag försöka komma in och hälsa på dig... *kram från Bästisen*..hihi... Nettan alltså... ifall du inte kommer ihåg... Nettan den rädda.. *asg*

Marianne sa...

Näe vilken otur du har, efter detta får du nog börja med andra lugnare mortionsformer.
Krya på dig.
Kram

Smycka sa...

Tack! Jaa, Marianne, jag får nog göra det. *ler* Smakade vinet gott? Kram

persbo sa...

hej. var ju tvungen att se vad som hänt när jag såg din arm :). Håller med de flesta här som har kommenterat. Dags att inse att motion ÄR farligt.. Bättre att sätta sej till rätta och ta hand om stickningen eller nåt annat småpyssligt.. Krya på och ha en mysig jul

Smycka sa...

Tack snälla! Jo jag har fattat att jag inte ska motionera på det sätter mer. *hehe*