9 maj 2011

Dr Ny

Idag var jag hos Dr Ny. Jag har bytt vårdcentral, därav
Dr Ny. ;) Hon var jättetrevlig. Jag förklarade mitt problem,
svullna fötter. Lade fram min dokumentation som hon
gluttade lite i. Hon bad mig lägga mig på britsen,
klämde lite på mina ben, lyssnade på hjärta och lungor,
kollade trycket. Det var hmhm/60 så
undertrycket tyckte hon var lite lågt
men ingen fara.

Sen ville hon även göra ett leverprov på mig och väga mig!!! *hövva*
Ja, ja, sicket i armen kom jala över men den däringa jäla vågen!!!!
ÖSCH! Deprimerande säger jag bara!
Ja, ja, jag fick någon meducin som är vätskedrivande.
Ska hämta ut den imorgon.

När jag kom hem lipade jag en stund och sen lagade
jag mat och efter det gick jag med hunden. *ler*
Detta var rekord kan jag säga!!! FY så deprimerande!!! =,o(

Men glädjande var ju i alla falla att jag fick min meducin.
Hoppas den hjälper åsså. =o)

Förhoppningsvis så kan jag börja träna igen. Längtar sååå!

7 kommentarer:

Rosenvante sa...

Bra att du fick hjälp. Men ska du plugga matte, det är ju jättekul. Eller det var jättekul när jag gick. Mitt bästa ämne faktiskt, men vad kommer jag ihåg idag? inte mycket.

Smycka sa...

Jo, det känns bra att jag fick hjälp! Hoppas att det hjälper åxå. *hehe* Matte var mitt favvoämne i låg och mellan. Men i hög rasade jag. I gymnasiet hade jag ingen matte alls. Men just nu känns det som blodad tand igen. Känner mig lite trög bra, men det löser sig nog.

Hedvig sa...

Usch! Har också problem med svullna fötter, fast det beror på blodkärlsinflammation... Inte kul! Hoppas medicinen hjälper! :)

Sunna sa...

äsch, vad är väl den där vikten egentligen, bara du mår bättre så ordnar det sig med den

Smycka sa...

Hedvig: Blodkärlsinflammation låter inte kul! Är den mer eller mindre eller alltid? Hoppas det finns medicin till det åxå så du kan må bättre!

Sunna: I och för sig. Men den blev som en hems smäll i ansiktet. Upp visste jag att jag gått efter att jag bröt foten, men SÅ mycket!?! *ler* Det ordnar sig! ;)

Hedvig sa...

Det var nästan alltid förut, innan jag fick medicin. Nu kommer det mest när jag står eller sitter för mycket en dag. Står jag i en lång kö till exempel så måste jag konstant röra på fötterna för att det inte ska börja. Ha ha, folk brukar titta lite konstigt! ;)

Tatiana sa...

Hej, min vän! Det var längre sen, jag är uptagen nu, virkar en klänning till bröllop. Och ser jag att det är hände mycket. Ska du plugga matte???
Hoppas medicinen hjälper dig.
Ha en bra kväll!