7 maj 2011

Plugga

Så, nu har jag gjort det! Jag anmälde mig i tisdags till Matematik A närstudie! *jihuu* och *ujujuj* Blandade känslor här! Har ju tänkt på detta ett bra tag men liksom inte kommit längre. Jag har ju bara en 2-årig yrkesinriktad linje som jag läste svenska och engelska på. Saknar matten för att kunna studera vidare och det har varit min akilleshäl länge nu. Men nu ska det ändras! =oD

Måste erkänna att jag är rätt sugen på att räkna men jag fattar dock inte vad jag gör eller ska göra! *asg* Vaknade kl 2 på natten i går och fick Pitaguras-sats eller vad det heter. Vad F-N är det!? Fick ju vänta till kl 6 när mitt Husband slog upp ögonen och direkt fick ha frågan: Du, vad är Pitaguras-sats för någe? *skrattar*

Ska träffa läraren igen den 11/5 och gå igenom ett diagnostiskt prov som man ska ha gjort för att se lite vars man är,. Sen har jag även beställt en mattebok som kommer i nästa vecka. Ska bli spännande! =o)

5 kommentarer:

Cicki sa...

Då har du fått något att bita i.....:-) Jag älskar matte.

Smycka sa...

Jo, jag älskade matte i låg- och mellanstadiet. Men i högstadiet så fullkomligt rasade det utför! *skrattar*

Cicki sa...

Det var så för mig också så jag läste in högstadiets och gymnasiets matte på komvux för ett antal år sedan. Det var kul. Det blev en ekonomisk gymnasiekompetens innan jag var klar.

Smycka sa...

Jag ska läsa precis samma, högstadiet blir det nog först och sen även gymnasiekompetensen, Sen får jag se om jag fått blodad tand. Känns roligt just nu i alla fall. =oD

Cicki sa...

Lycka till!