12 april 2015

En vecka i Stockholm

Annandag påsk var en lång dag!
Först for jag med Husbandet från Skövde 
ner till Landvetter för han skulle ut och flyga
för jobbets räkning. Till Kina för att vara exakt!

Sen körde jag upp till Stockholm för 
att hälsa på mitt lilla barnbarn Loke!

Började ju bra! *hehe*
I Södertälje var det ju jättekö!

Även i dessa filer som jag låg i!
Jaaa, jösses säger jag bara! *hahaha*

Jag hann till Huddinge Sjukhus innan
besökstiden tog slut.
ÄNTLIGEN fick jag klämma lite
på Loke! Åååhhh vad det var mysigt!

Eftersom mjölken inte kommit igång ordentligt
och Loke är hungrig så får pappsen hjälpa till lite.
Lät så himla gott!

Sen fick vi lite ont i magen också.
Han lät så himla go!

Plus att han såg så himla söt ut!
*awww*

Japp, jag åkte buss till Huddinge Sjukhus också!

Köpa kort fick jag göra med!
*hahaha*

En inte så organiserad generationsbild:
Från vänster:
Jag är mormor, mormors mormor, mormors mor, modern
och i mormors mors famn finns lilla Loke.

I torsdags åkte jag tunnelbana till Gullmarsplan.

För att byta till tvärbanan till Liljeholmen.

Där blev det gott käk med min fina
kusin Tina och lilla Mamsing.

Japp, vi slog på stort!
Det blev latte och en väldigt god äppelpaj med vaniljsås!

På fredagen så skulle jag kolla lite på min 
mammas symaskin och vad händer?!?

Jo, jag fastnar i en knapp och knäcker min nagel!
*hahaha* Andra gången på två månader!

På lördags morgon gick jag upp kl 5 för att åka kl 6
mot Vintrosa, Gårdsmejeri Ostbiten.

Där var det kurs i tvåändsstickning med Dödergök.
Det var jätteintressant och väldigt roligt!
Vi var 10 glada entusiaster som var villiga att lära
oss denna gamla teknik!

Vi fick jättegod frukost, lunch och våfflor! *mums*

Jättevackra alster från Dödergök!
Jag blev så inspirerad!

Här är mitt upplägg och början på min provbit.

TACK för en jättebra kurs!

Gården hade även en massa fina höns.









2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Oj, vilka underbara dagar du haft. Fem generationer, imponerande. :))
Sen babyn och kurs med dödergök, det är att lyxa till det .

Smycka sa...

Jaaa, det var jättemysigt i Stockholm! Och ja, det kändes jättelyxigt med barnbarn och kurs med Dödergök! *hihi*