20 april 2015

Måndag 20/4 Lite träning och handarbete

Igår var en lugn dag!
Vi var nere hos Svärmor och hennes man
på en snabbfika. Annars var vi bara med
varandra och det var jättemysigt!

Jag fick ett par jättefina örhängen i samma pärla och färg 
som i halsbandet jag fick från förra resan till Kina.

Idag planerade jag för att cykla på förmiddagen, MEN!
Vars är nyckeln!!! Åh nej! De är borta!

Jag letade och letade, jaa, säkert i 30 minuter!
Och, sen kom jag på att jag "bara" kollade i min 
cykelkorgsbag ich inte i själva korgen!

Och dra på trissor! DÄR var de!
Halleluja!
Cykelturen är räddad! *hahaha*

Idag tänkte jag öva lite i uppförsbackar,
för det är min akilleshäl!
Jag är stark på rakorna, men jag måste ju 
upp för backarna också! *hehe*

Ja, turen gick till Simsjön här i Skövde.
DET är en låååång och brant backe!

Som ni ser på stigningen så var det 778 m!
Japp, jag fixade typ halva sen fick jag gå!
*hehehe* Ja, ja, sånt händer! *ler*

Solen lös och det var en skön tur på nästan 16 km!
Jag har en gul väst på mig för att synas och ja,
jag som varit emot hjälm i alla år har faktiskt hjälm!

Billiga livförsäkringar!

När jag satt och vilade lite på altanen kom en liten
fjäril och satte sig för att "sola". =o)

Efter att jag vilat färdigt så blev det lite Tabata Cardio,
eller Strength mer kanske.

Kettelbells för axlar och bröst,
stång för squats och hopprep.

Gjorde tre upprepningar och det räckte för idag. =o)

Det var 14 C på altan så det var jätteskönt!

Har även fått klar en beställning av två
ugglemobiler till barnvagn.

Dessa ska skickas till Schweiz. =o)

Virkade i Svarta Fårets Tilda, 50% bomull,
50% akryl. Virknål 3,5.

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vet du, det är så himla gulligt att leta upp samma pärlor i örhängen som du fått innan i halsbandet, jag kallar sådant KÄRLEK.

Smycka sa...

Det tycker jag också! =o)