29 april 2015

Onsdag 29/4 Blogga ikapp!

Den 23/4 pratade jag med med min sy-vän om min
utmaning jag pratat om tidigare. Det var en liten pouch
som jag inte kunde få ihop.

Med  "syfrökens" hjälp och lite trixande så löste hon
mitt problem. Hon gjorde den baklänges, och det
var mycket lättare! *ler*

Ovan ser ni en prototyp! 
Kommer att göra en till fast snyggare ihopsydd. *hihi*

Den 24/4 for Husbandet och jag upp till Stockholm.
Plastmorfar hade ju inte träffat isätten Loke än!

I bilen på väg upp blev den ena tvåändsstickade
mudden klar så när som på tummen.

Jag gillar den! 

Den 25/4 var Bea, Loke och jag i Farsta i Stockholm
på en liten shoppingrunda. Det var visserligen
löningshelg, men det var lugnt i alla fall.

Loke sov så gott hela tiden.

Påbörjade den andra mudden så jag hade något att
göra i bilen hem också. *hehe* Det är väldigt
roligt att sticka tvåändsstickning. Känns till
och med lättare för min höger hand att göra på detta vis.

Stickas med nr 3,
Gepard Cotton Wool 50% bomull, 50% merinoull.

Det är inte ofta det händer men ibland gör det det!
Gelén "hoppade" av naglen! Det gjorde inte ont,
blev mest snopen. *hehe* Ja, ja, dags att göra nya.

Den 26/4 var Husbandet och jag på Falbydgens Osteria.
Det är så mysigt där! Det ligger i Falköping för den
som inte vet. Vi köpte lite grejs.

Te, Veras Skafferi,
Två olika ostar, Arn och 1878 som är ättegoda
och Husbandet köpte lite godis.

Idag 28/4 tänkte jag att jag skulle cykla en längre sträcka
i och med att den 15/5 är det Viken runt på 7 mil
och den 6/6 är det Tjejvättern. 

Mene, kroppen ville något annat idag!
Den ville liksom inte kliva ur den varma goa sängen typ!
Och så blev det! Det blev sovmorgon till kl 10!

Och då, då började jag med att motionera min symaskin!
Han "spann" som bara den idag!!! *hehehe*

Jag sydde jag denna rosa ugglemössa till
Lillsvågerns dotter som fyller år idag.

Sydde även denna mössa till en vuxen. 
Har inte bestämt mig än om jag vill ha den själv.

Har ju lite problem med mössor, de vill liksom
rymma hela tiden. Fattar inte riktigt varför,
men så är det!

Många säger att det är volymen på mitt hår som gör det.
*hm* Kanske de har rätt! *hahaha*

Nu var det ju så att det var länge sen jag sydde och
när jag ändå motionerade min symaskin så kom denna till!

Det är en mug rug, eller på svenska ett underlägg
för typ kaffe-/tekoppen och en macka.

Blev kanske lite större en vad en "normal"
mug rug brukar vara, men jag är nöjd i alla fall!

Och på väg till kalaset när vi skulle handla
en födelsedagspresent så mötte vi denna
lilla söta micro björn, Leo!

~   ~   ~   ~   ¤    ~   ~   ~  ~

Så, det var det hela!

Ja, i och med att jag sov så länge så är jag inte trött, än!
Och ja, klockan är miss i nassen!

Nattinatti

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Du, med de tider du håller är det inte konstigt att kliva upp kl 10.
Jag får ont i ändan bara jag tänker på ett så långt cykellopp, hur orkar du?
Som vanligt är du kreativ som bara den och så de små sötnosarna. Jag är bra avis på babysnusandet du får njuta av nu. :))