4 maj 2015

Måndag 4/5 Bloggar ikapp lite

På Valborg gjorde jag nya naglar.
Två naglar per hand fick en blomma.

1 maj var vi på kalas igen.
Denna gång hos Svärmor som fyllde år.

I lördags for Husbandet till Kina, igen!
 

Då for jag till min Bästaste Kömpis Nettan!
Vi flyttade lite grejs med syrror och deras far.
Och så fixade vi i Nettans nya kök.
Så mysigt så!



Och i söndags mellanlandade jag hos mina 
bonusbarns mor Linda på en fika som
även blev en middag! 
DEN var god!
Tack för maten!

Idag är det måndag och jag har börjat
mitt tre veckors vick på Billingskolan.
Det är så himla mysiga barn så åh vad
jag längtar till "mitt" jobb! 

Ikväll blev det lite egen träning.
Det blev lite sit ups på brädan,
några drag i gummibanden, olika övningar
med kettel bells (4 och 8 kg) (axlar, bröst, triceps bl a)
samt en stång (18 kg) (squats, biceps).

Idag var jag även på stan för att kolla lite kläder
till i nästa vecka då det näst längsta loppet går av stapeln.
På torsdag, 14/5, ska Eva och jag cykla Viken runt
med start och mål i Töreboda. Hoppas att vädret
blir lika fint som förra året. 


I alla fall så kollade jag på "vadderade" cykelbyxor,
vindjacka och cykelskor. *hm* Nä, jag är inte
ekonomiskt oberoende, men ibland får det baske
mig svida lite om det ska vara bra!

Ska köpa "vadderade" brallor och det lutar
åt ett par skor då jag märkt att jag får
sendrag i tårna efter ca fem mil.

*hm* Spänningen är 
OOOLIIIDLIIIG! *hihihi*

Nu Nattinatt!



1 kommentar:

Rosenvante sa...

Men grattis till vicket på skolan. Härligt att du fått det så du har lite annat att göra. Men vad håller din man på och flänger till Kina hela tiden om? Jobbar han på varvet där eller?
Så får jag nog säga att jag blir imponerad av att du är vän med din mans ex, hur många är det tror du? Inte många skulle jag säga.
Lycka till nu med jobbet.
Kram