6 maj 2015

Onsdag 6/5 Blandat

Så här såg jag ut när jag var på kalas den 28/4.
Mitt fina halsband och örhängen som jag fått
av Husbandet från Kina.

Den 3/5 skulle denna lilla bebis kommit.
Men Leo valde att kika ut den 13/4 istället.
Här är han snygg i sin lilla fluga och firar tre veckor.

Och denna lilla vildbatting firade en månad den 3/5.
Ja, tiden går fort! Här snusar han så sött.

Den 5/5 tog jag beslutet att köpa ett par riktiga
cykelskor i och med att jag får sendrag i mina 
tår efter ca fem mil på cykel. Hoppas
innerligen att dessa hjälper!

Och gör de inte det så får jag väll köpa 
fästen och använda dem till spinningen.

Igår fick jag även hem detta fina armband.
Ett mormors armband med mina barnbarns namn.

Igår blev jag klar med min ena tvåändsstickade mudd.
Modifierade den lite men det mesta är efter mönster
som jag köpt av Dödergök när jag var på hennes kurs.

Nu ska alla trådar fästas bara.

Har provat att sy en ny mug rug som är lite mindre.
Jag var duktig som lade upp bitarna och plockade
efter hand ihop dem när jag sydde.

Men, någonstans så missade jag en och allt blev 
snett! *hehe* Jag lyckas visst jämt  med något
galet! Så det är därför som några bitar hamnade
på varandra, både två och tre gånger!

Men, så får det vara! *ler*

Idag 6/5 var jag på Hjälpstickans stickcafé.
Och där gjorde jag klart den andra mudden.
Mene, när jag provade den så var tummen längre
än den andra! *suck* Jag har lyckats göra ett varv
mer på den andra! *hm* 

Ja, ja, bara att ta upp och göra om! 

Stickas med nr 3,
Gepard Cotton Wool, 50% bomull och 50% merinoull.

Var inte kvar hela tiden för jag kände att
huvudet började "röra" på sig.
Väl hemma så drog det igång!
Migrän from hell!

Ja, ja, spinningen var det försent att
boka av så att jag bäddade ner mig i soffan.

Två timmar senare så hade jag fortfarande 
himlars ont i huvudet! Nu flera timmar senare
så har det lättat lite i alla fall.

Blir så himla trött efter ett sådant anfall.

Så nattinatti alla!

Inga kommentarer: