20 maj 2015

Onsdag 20/5 Bloggar ikapp

I torsdags så började ju halsen och jaaa, 
sen så rymde rösten!

Har skickat ut en efterlysning men inget
har hänt! Men så i morses så ringde det på 
dörren och ser man på! Där var en liten röst
minsann! Den har häng med mig hela dagen!

Och för att inte tala om näsan!!!
DEN har ju varit hur tjock som helst!
Andas genom näsan?!? Varför då!?!

Jaaa, i tisdags och för att inte tala om i går
så rann det vänstra ögat hela dagen! 
Och igår kväll så för höger ögat för grupptrycket
och började rinna den också! Typiskt!

Satt här igår med två rinnande ögon och
nös som bara den! *hm*

Och inatt da!? Vad hände då?
Jo HOSTA kom och våldgästade luftrören!
Rösten som var på väg att rymma, igen! *hm*

Fast nu, en hel novell senare så känns det som att 
jag är på väg tillbaka efter en hel vecka av
snorjärshet! *hahaha*

Japp, så här kan det alltså bli när man jobbar
i skolan med en massa snorungar!
Eller ungar med gula och gröna
elvor under näsorna!

Läste i reklambladet för Jysk att de 
sålde dynor för 50 kr styck.

For dit och hittade två svarta som ska
bo i duon på altan.

Igår var jag även på Gengåvan och hos
Rödakorset och fyndade lite.

Gengåvan:
Upphängningsannordningar 2 st,
1 sked, en rulla att rulla en duk på,
en blå blomsterarrangemang grej 
och en grej att hänga mina mössor i när jag säljer.

Rödakorset:
2 hg virkgarn, 1 fyrkantig kruka typ,
ytterligare 2 blomsterarrangemang grejs,
ett glas och en massa slipsar.

Av slipsarna sydde jag en bag på frihand.
Blev ganska nöjd!
Är inte klar än, tror jag. *hehe*

Förra gången missade jag syträffen och de gjorde
något som jag tror heter paper piecing.

Tänkte att jag provar och ser vars jag hamnar.
Gjorde fyra små rutor i 4", en rosa, en gul,
en blå och en i batik. Sydde på en ytterkant 
och skulle kvilta. 

Kviltade korset och runt om
med kråkfötter. Sen tänkte jag att jag ville prova att 
sy i cirklar. Det var roligt! Men, baksidan
blev ju en potta sk_t! Typiskt!

Ja, ja, synd att slösa tråd på något som inte funkade!

Nattinatti

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Oj oj så eländigt du haft det, hoppas det verkligen vänt nu. Jag åkte på förkylning den här veckan, men inte ens i närheten så besvärligt som du har det.