22 augusti 2015

Lördag 22/8 Igår och idag

Fredag
Igår när jag kom hem så var sonen här.
Han mekade lite med sin bil.

Vi käkade lite middag och jag 
tog ett gott glas rött.

Sen fick jag klippa honom igen!
Det känns bra!
Han litar på sin elaka styvmor! 
*hihi*

Frågade om han kunde hjälpa mig
att skruva fast min nya
vattenhållare på min cykel.

Och snäll som han är så gjorde han det.

Efter att han farit iväg satte
jag mig i soffan och vad hände då?

Jo, jag somnade i flera timmar!
Vaknade kl 01,30! *hahaha*
Var visst trött!

Lördag
Idag var det loppis nere vid tennishallen
här i Skultorp. Jag for ner för att se om
det fanns något skojsigt.

Och det gjorde det!
Jag köpte en gåstol som jag upptäckte var trasig
bak i ryggen. Men jag kanske kan laga det.

Och så köpte jag en bordsstol. Det roliga är att 
jag igår köpte en lika dan hos Babyproffsen
för 349 kr! Och för båda dessa gav jag 40 kr!

Liiite skillnad! *hahaha*
Lämnade tillbaka bordsstolen till Babyproffen.

Och så fanns det tid kvar till Gengåvan för
att se om de hade något där. Och efter
att jag varit hos Babyproffsen så kom jag
på att det var ju bakluckeloppis också.

For dit en snabbis också men
fann inget som jag ville ha där.

Sen var ju tanken att jag skulle cykla
idag för att träna lite inför Billingenrunt.

Men, det blev inte så! *ler*
Jag tog det lugnt istället!

Ikväll tänkte jag att jag skulle sy färldigt en kvilt.
Mene, min symaskin tyckte annat!

Den har varit lite bråkig till och från nu i vår.
Och nu så ville den inte mer!

Det blir till att lämna den till symaskinsdoktorn!

Och då tänkte jag att jag kan ju kvilta förhand!
Mene, jaaaa, jag har ju aldrig gjord det så jag vet
ju inte hur man gör! 

Och sy, ja, det kan jag,
men då kommer jag ju få knutar på baksidan
och det vill jag ju inte! Eller ja, det går säkert
att göra på något fiffigare sätt!

Men, det får bli stickning istället.

Go kväll!

Inga kommentarer: