23 augusti 2015

Söndag 23/8 Förberedelse

Idag har jag pratat med Husbandet i Kina och jaaa,
nu är det inte långt kvar till onsdag!

Idag har jag förberett lite här hemma inför det
långa besöket av Bea, Nicklas och Loke.

Bild 1: Jag har bäddat resesängen ifall han somnar där.
Bild 2: Mitt sybord får bli skötbord om det funkar.
Bild 3: Beas gamla sängkläder tvättade och hänger på tork.
Bild 4: En bild på dubbelsängen som jag gick 
en hård match med! =o)

Först hade jag kämpat med att ställa båda 
madrasserna på högkant och lyckats få upp
den ena sängen på den andra fast upp och ned.

Nu skulle jag försöka få ner den och vända den rätt!
Och DET var fasiken inte det lättaste! *hahaha*

Ni som känner mig vet att jag är mycket envis
så att eh, jaaa, jag kan ju bara säga att 
jag vann! *hahaha*

Jag klättrade, drog for omkring både runt om
och på sängarna och jaaa, nu är det bäddat!

Jag har även plockat och fixat här hemma
så det ska vara någelunda fint!

Och efter allt bärande och kolliox så räknar
jag detta som ett pass. Nr 14 för att vara exakt.

Och efter denna match så tog jag mig en kopp te
och satte mig i solen på altanen. Mysigt!

Garn Schoeller stahl Elfin,
90% polyacryl och 10% mohair, 140 m/50 g.
Stickas med rundstickor nr 6.

Då ringde sonen och frågade om jag ville göra
honom och Lillsvågern sällis på vår pizzeria.

Och varför inte, lite fet och inte så nyttig pizza
satt väldigt fint idag! *ler*

Nu är det ite många timmar kvar tills de kommer!

Go kväll!

2 kommentarer:

Cicki sa...

Du är ju för sjutton lika envis och tjurig som jag är :-)

Rosenvante sa...

Åh ska du få hem finbesök. :) MYSIGT