14 augusti 2016

Lördag 13/8 Hjälp

Idag fick jag hjälp av min gamla arbetskamrat
och vän Pauline för att kunna sy min klänning.

Hon kom till mig hela vägen från Tidaholm,
bara för min skull! TACK PAULINE!

Vi fick ihop klänningen och så och jag har provat den.
Alla delar är påsydda och jaaaa, vad jag hade i tanken
har jag faktiskt ingen aning om! *hahahaha*

Jag mätte byst, midja och höft och japp,
det blir en storlek 22 helt klart!

Mene, eh, när allt var sytt så, eh, jaaaaa!
Den var ju hur stor som helst!!!!

Hade räckt att sy den i storlek 20 eller rent
av i storlek 18. *hahaha*

Så nu i efterhand har jag försökt att nypa in
klänningen till lämplig passform.
Men det funkar inte så bra. *hm*

Ja, ja, jag har kontaktat en annan vän som
bor lite närmare som kanske kan hjälpa mig.

Ja, ja, kan ju inte säga att jag inte har försökt!
Är jättenöjd med dragkedjesömmarna.
Dock så japp, jag missade i början och i slutet så jag får 
lov att sy lite för hand! *hihi* Men, vad gör det!

Bild?
*hmmm* Kanske lite senare. =oD

Sydd i tyngre jersy, mestadels på min 
overlock och lite på min vanliga symaskin.
Mönster från Butteriks, B6316.

Nattinatti alla fina!

Inga kommentarer: