15 augusti 2016

Måndag 15/8 Stickat, scrapbooking och sytt

Har ju glömt att visa min röda megasjal.

Den mäter ca 450 cm bred * ca 75 cm hög.
Pris: 500 kr + porto.

100% ull

Söndag 14/8
I går söndag kom Annette T H hem till mig.
Vi scrappade och jag lärde mig jättemycket!

Tack snälla Annette för hjälpen och tipsen!

Här är ett kort jag gjorde.

Inget stämplat bara bild.
Pris: 25 kr + porto.

Måndag 15/8
Idag måndag har jag varit hos en annan vän, Helene.
Hon skulle hjälpa mig att sy in klänningen.

Men när jag kom dit konstaterade vi att den
var så himla stor att vi KLIPPTE upp den!

På engelska mönster är sömsmånen redan 
inräknad i mönstret! HUR skulle jag kunna veta det!

Jag klippte med sömsmån och sydde inte så långt
in (sömsmånen) som man skulle så att eh,
jaaaa, man kan ju säga att 2+2=4!

Nu var ju Helene så himla snäll att hon även
sydde den åt mig! Nu är det bara "ärmarna" kvar
och några finsömmar. SEN är den färdig, IGEN!

Nej, jag har inte provat den än!
*hihihi* Spännande!

Tyget är tåligt!
Det är typ tyngre trikå eller vad man säger.

Inga kommentarer: