21 augusti 2016

Söndag 21/8 Handarbete och bröllop

Torsdag 18/8
I torsdags fick jag en liten present av 3 vänner.
Det var en bok om nagelkonst! 
Tack!

Fredag 19/8
I fredags for Husbandet och jag upp till Stockholm.
Min bror skulle gifta sig.

Och då måste man ju ha ett "enkelt" arbete med
sig i bilen. *hehe*

Efter 4 timmar i bilen kom jag så här långt.
Härliga färger!

Lördag 20/8 
Jag gjorde detta bröllopskort till min 
bror Patrik och hans fru Tessan.
Jag är jättenöjd!

Hela La Familia Eder
Tessan, Patrik och deras barn
Alexander och Melissa.

Grattis till er igen!

Var där med mitt älskade Husband!

Älskar dig!

Försökte fota min klänning lite till, men det var inte enkelt!
Men, men, här är den!

Första klänningen sydde jag ihop med hjälp av en
vän att tyda själva mönstret. Men, när vi var klara så
var klänningen typ 3-4 nummer för stor!

Kontaktade en annan vän som konstaterade att köper man
engelska mönster så är sömsmånen redan inräknad där.
Tänkte inte på det! *hahaha*

Ja, ja, hon klippte isär klänningen och snäll som är
så sydde hon snabbt ihop den igen. Gjorde finsömmar och allt!

Jag fick att jag skulle sy i ärmar och några finsömmar till.
Men jag tänkte att jag vill nog prova klänningen igen och
tur var väll det! Den var fortfarande för stor på vissa ställen!

Fick sy in klänningen under armarna och ner till midjan.
Det blev mycket bättre!

Och sen kommer ju den däringa fållen!!!!
Jag vet inte HUR många gånger jag har SPRÄTTAT fållan!
Sista gången var i fredags innan vi for till Stockholm!
*hahaha* Men, nu är jag nog nöjd!

Tack mina fina vänner, 
Pauline och Helene för
all er hjälp och stöd! 

Mönster: Butterick B6316
Tyg: Trikå

Söndag 21/8
Idag for vi hem mot Skövde igen.
Och här är sjalen igen, efter 8 timmar i bilen
och ca 2 timmar hemma hos mamma = 
ca 10 timmars arbete.

Garn: Kauni, 100% ull
Stickor: nr 5
Mönster: Eget


Inga kommentarer: