7 maj 2011

Nattugglar igen

Jahopp, idag när jag kom hem så lagade jag tacos. Bad Bea att ta fram den redan klara köttfärsen ur frysen imorses. Jag hade handlat lite mer grejs till dagens måltid, bland annat mer köttfärs och krydda. Stekte köttfärsen och lade ner den tinade delen. *hm* Det stämde liksom inte riktigt. *hm* Den jag hällde ner var mer röd än den jag höll på att steka. *hm* Skummisch! Men JISSES AMALIA!!! Det var ju köttfärssåsen mitt Husband brukar göra som jag lade ner i taco-köttfärsen!!! *asg* Ja, ja, det fick bli en ny varian! De som var hemma kollad lite skumt på den men tyckte dock att det var ok! *asg*

Och inte nog med det! Tidigare i veckan ville Erica ha kyckling, ris och currysås. Jajjomän! Jag shoppade alla ingredienser som jag skulle ha och lagade till maten. Skar upp kycklingfiléerna, stekte dem, kokade ris och gjorde sås. när såsen var klar hällde jag den över kycklingen. Ropade till alla: MATEN ÄR KLAR!

De kom och satte sig, Husbandet undrade vad det gröna var i såsen och jag svarade: Vaddå? med hela huvudet som ett stort frågetecken! Men, sa husbandet, är detta Bearnais sås?!? Och ta mig tusan, det var det!!! Åh häjje guuuu! Jag hade lagat Bearnais sås istället för Curry!!!! HUR kan man ta fel på detta!?! Ja, jag tydligen! *asg* Men det blev faktiskt inte så tokigt i alla fall. *skrattar* LaFamilia käkade och sa att det var ok i all fall! Tack kära ni!

Och hur mycket är klockan nu?! Jo, typ 01,45!!!
(stod så på min dator)
Huset är nedsläckt och de flesta sover förutom jag dåra! *suck*
Här sitter jag och bloggar, är på FB och dricker ett
mumsigt glas vin! *hahaha* Efter att ha lekt "Taxi Skultorp"
så tyckte jag att jag kunde få dricka lite vin. =o)

2 kommentarer:

4U2 sa...

Läste om att vara anhörig till Alzheimerssjuka i tidningen idag (eller läste bara rubriken -ler-) och tänkte om jag är drabbad. Gör så mkt tokigt nu för tiden ... som ... du!;) ;)

Smycka sa...

Jaaa, kanske det känns så. Har inte kunna laga pasta heller för den har hela tiden blivit överkokt den sista tiden. Men i veckan lyckade jag jag faktiskt. heheh