6 maj 2009

Färdiga alster =o)

Här är min andra sjal från samma nystan som
den första helt rätstickade sjalen.
Garnet kommer från Tallin, Jollery. =o)
Sjalen mäter från sida till sida ca 210 cm och
i mitten rakt upp ca 62 cm.
Jag har trätt ett organza band i passande färg från Hem & Hobby,
borde nog ha köpt lite längre band kanske,
men, men nu är det som det är. =o)

Fick ett jättefint garn från Marta i
Choklad & Garn-bytet som jag virkade en mobilpåse i.
Garnet är Drops Lin, 100% Lin First Class.

Det blev även en jättefin kontokorts-fodral
med en silverknapp. Fodralet rymmer MINST fem kort.
Mönstret på dessa rosa alster
är luftmaskor, fasta maskor och halvstolpar.
På mobilfodralet även picotter. =o)

I bilen på väg upp till båten blev en snodd stickad.
Lärde mig det av en slödfrölken på sista stickcafét. *s*
Ska fota den sen när den är helt färdig.
Den var jätterolig att sticka!
Bild kommer senare.

Sen stickade jag ett fint hjärta som hittade
hos Musseblomman som hittat
det hos Stjernfalls blogg. =o)
Bild kommer senare.

Har använt ett garn som jag fick i juni i Hemlis 4-paket.
Garnet är Regnbågen Ekologiskt boumullsgarn 8/4 i
batikfärg (blå/gröna toner).
Skönt att virka i! Här blev det i alla fall ytterligare ett
kontokorts-fodra med virkade knappar
eller vad jag ska kalla det. *s*
Denna rymmer också MINST fem kort. =o)

Sen blev den sista och tredje sjalen från Jollery-nystantet färdig!
Den mäter ca 185 cm mellan vingspetsarna och
ca 70 cm från mitten och upp. Här ska jag köpa
mer organzaband och trä i ytterkanten.
Vill nog gärna virka små blommor eller
något att sätta på någon här och där, kanske.

Alla sjalarna är stickade på rundstickor nr 5.
Vilken virknål jag hade har jag ingen aning om.
Jag har nämligen ett silverplåster där storleken står
för jag får skavsår annar. *asg* Tog en passande
krok helt enklet. *hihi*

5 kommentarer:

Anna sa...

mycket mycket fint!

kram

Anna

Inge sa...

Så fina saker du gjort!

Häxmamman i Jämtland sa...

Åh, vad fina gejer du hunnit med, jag hoppas att din värk försvinner så att det inte påverkar stickningen för det skulle vara himla sorgligt...

Ha det gott/Kram

Angel.Pearls sa...

hÄRLIGT! dET TURKOSA KORTFODRALET BLEV VERKLIGEN SÖTT! hA EN FIN HELG//eVA

Smycka sa...

Anna: Tack snälla du! Kram =o)

Inge: Tack! Kram

Häxmamman: Går just nu på Naproxen och en hel del envishet. *hihi* Handarbetet ger jag inte upp i första taget! Kram tebax

Angel.Pearls: Tack! Det var roligt att göra också. Har aldrig vikat "knappar" förut, men det var jätteroligt! Kram