12 maj 2009

Gjort och på stickorna

Så, då var det dags för lite uppdatering igen. *ler*
Just nu på mina rundstickor nr 5 finns detta arbete.
Det ska bli en sjal med ett V i.
Detta påbörjades 2009-05-08.
Nedan fick jag lite skapa lust!
Det blev en massa ängla-örhängen. *s*
Gjorda 2009-05-09
Nedan ett armband i memorywire med facetterade
hematit-pärlor och andra rocille (eller hur det stavas)-pärlor.
Gjort 2009-05-09

Nedan ett halsband med stora länkar och ett stort hjärta.

Gjort 2009-05-09

Här kommer mobilsnodden som jag stickade
i bilen på väg upp till Tallin.

Här kommer även hjärtat som blev ett bokmärke. *hihi*
Inte det finaste men får vara med här i alla fall. *skrattar*
Jag får öva lite mer på detta arbetet. *asg*


Idag när jag kom hem så hittade jag detta paket i min brevlåda!!!
Jag blev ju meganyfniken ju!

Kolla!!! Det var ju boken jag beställde den 18/4!!!
Äntliiiigen!!! =oD

Så här ser arbetet ut idag. *s*
Liiite längre sen första kortet. *ler*

I lördags, 9/5, firade jag 6 månader som rökfri!!!
*klappar mig själv på axeln*
Trodde i ärlighetens namn inte att det skulle gå så smärtfritt som det har gjort!
Så i måndags var det åter dags för lite fina naglar.
Denna gången blev det rosa glitter som blir tunnare ju
längre in mot fingret man kommer.

12 kommentarer:

Sunna sa...

vad duktig du varit på alla sätt. rökning och pyssel, jag firade 12 månader rökfri häromdagen, visst är vi bra

Cicki sa...

Grattis till rökstoppet. Så mycket fina smycken du gjort.

Anna sa...

uj vilken fin sjal! vad har du använt för garner? det ser väldigt lockande ut:)

kram

Smycka sa...

Sunna: STORT grattis till dig som hållt upp i 1 år! Kram =o)

Cicki: Tack! Fick en sådan skapar lust och det känndes jättehärligt! Sen stuvade jag om lite i mitt lilla utrymme nere i källaren och fann ett annat tyg som Husbandet tyckte var bättre till det nya köket. Ska se om jag kan få ihop en påshängare av det. *s* Kram

Anna: Tack du! Det är ett nystan som du ser på bilden. Det är ett av alla de garnarena jag köpte i Tallin. *skrattar* Tyckte att färgerna var så sköna ihop, grönt och rosa. Kramiz

Anna sa...

i Tallin?! så det innebär att jag inte kan härma dig:(

Du har bra smak får jag lov att säga^^

kram

Smycka sa...

*hehe* Ja, jag for ju ner 1/5-3/5 på en kryssning. Sen sprang jag så fort jag kunde till garnaffären och shoppade loss ordentligt! Husbandet tyckte jag var riktigt hemsk! *asg* Tack! =oD

Angel.Pearls sa...

Härlig bok -ser intressant ut! Snygga smycken o läckra glittrande naglar. Grattis till rökfriheten!!//

Pia sa...

Åh, vilka vackra smycken du gör! Sjalen är också väldigt fin! Ha en skön kväll!

Unknown sa...

Vad duktig du har varit, och tänk vad mycket kul du kan köpa för cigarettpengarna;o) Garn och annat viktigt;o) Snygga naglar!

Smycka sa...

Angel.Perls: Boken är jättefin med bilder och annat. Tack! =o)

Pia: Tack! Önskar detsamma! Kände för att vara lite mer kreativ denna dag. *ler*

Eldstickan: Tack! Ja, naglarna kostar ju ca 500 kr per månad och då har jag ju ca 500 spänn kvar att spendera! *asg* Känns faktiskt riktigt bra att inte röka! Trodde faktiskt inte att jag skulle fixa det! *höga tankar om mig själv* *s*

Eva sa...

Vilka snygga smycken.speciellt Änglarna gillar jag.

Ha de !

Smycka sa...

Tack Eva! Jag tror jag vill göra fler av de större änglarna, kanske som hängsmycken eller något. =o)