15 maj 2009

Klart och på stickorna

Så, nu har jag maskat av sjal nr 1 av det rosa/gröna Tallin garnet.
I skrivande stund så glömde jag ju bort att mäta
hur stor den var, men det får jag återkomma med. *s*
Som modell är det min ena "doter" som fick vända
den fina sidan till! *hihi*
Sjalen är rätstickad med ett slätstickat V.
Den är stickad på stickor nr 5.
Sen bara helt plötsligt kom ett annat enkelt mönster upp
i huvuvdet och ville komma upp på stickorna
och växa sig till en annan sjal. *asg*
Ja, vad gör man, man stickar! ;)
Denna kommer att vara slätstickad med ett yttre V.
Fyndigt va?! *flinar*
Även här är det stickor nr 5.

Imorgon ska jag få fint besök, Pärlmudden ska
komma och dricka lite kaffe!
Himla trevlig tycker jag!
Välkommen kära du! =o)

6 kommentarer:

Cicki sa...

Vilka härliga färger det blev på sjalen. Ni får ha det så trevligt imorgon när du och Pärlmudden träffas.....:-)

Pärlmudden sa...

Tack snälla rara söta du för att jag får bjuda in mig själv en stund.
Hur kul är det på en skala att sitta i bilen ovänta på 2 tonåringar som är på bio? En miljon gånger roligare att hälsa på Smyckavännen!!
Ser fram mot att träffas dig, det var ett tag sen!!
Kramelikram, ses i eftermiddag

Angel.Pearls sa...

Verkligt fina sjalar du stickar!Härliga garner! Jag "fäster" pärlarbetena genom att sy om och om igen...Fin helg//Eva

Susilull sa...

Härliga färger på din sjal!!

Eva sa...

snygg sjal ! kommer när kaffet kokar....skratt !

Hälsa pårlan från mej !

Ha det gott !

Smycka sa...

Cicki: Tycker också det var härliga färger! Lite annorlunda. =o)

Pärlmuddis: Visst fåru bjuda in dig själv! Helt oki med mig! Kramiz

Angel.Pearls: Får vällan göra göra ett nytt försök. =o)

Susilull: Tack! =o)

Eva: Kaffet kokar!!! ;)