31 maj 2009

Gjort och på stickorna

Så här blev den tredje sjal med organzabandet i ytterkanten.
Tycker själv att den blev väldigt fin!
Det är ett två-trådigt ullgarn från Tallin. =o)
Ovan en helbild på sjalen.

Ovan en närbild på vänstra hörnet.

Ovan en närbild på högra hörnet.

En närbild på snibben. =o)

Ovan är vad jag har på stickorna nu.
Denna började jag nysta i torsdags och sticka i fredags.
Det är ett annat två-trådigt ullgarn från Tallin som går i brunt/gult/grönt.

Ovan två virkade mobilfodral.
Den undra har en liten blomma på sig som jag fick hjälp
med idén av systerPJ. TACK! =o)
Den ljusare (Brilla, 42% bomull och 58% viscose)
är virkad med garnet jag fick av Signe mitt i livet.
Det är bara fasta maskor med en picotte avslutning.
Den mörkare (Regnbågen Ekologiskt boumullsgarn 8/4 i batikfärg
(blå/gröna toner), ett garn jag fick av min Hemlis 4-vän är
virkade med halvstolpar och 1 luftmaska
vart annat var och det andra varvet är fasta maskor.
Så här långt hade jag kommit igår innan jag for på fest. =o)
Garnet är jättehärligt! Stickad på rundstickor nr 5.
Mönstret är fortfarande bara i mitt huvud, men inspirationen
Här har vi partypinglan dåra! *asg*
Detta hade jag på mig när jag for i väg.

Så här "liten" är vår rhododendron. =o)

2 kommentarer:

Eva sa...

va fina sjalar o mobilfodral !
och hos er blommar det för fullt ser jag, här blommar häggen o syrenerna är på G, var ute med motorcykeln i går o gissa om man kännde alla blomm lukter.
I helgen har vi haft "hett" väder lite svalare i dag m sol.

Ha det gott !

Smycka sa...

Åååh! Jag vill åsså åka motorcykel! Ååååh så avis jag blev nu! *hm*

Tack! Och ja, här blommar allt för fullt!

Kram
Ulrica =o)