25 maj 2009

Smycken och kök

Här är två resultat av det fina virkgarnet
(Brilla, 42% bomull och 58% viscose)
jag fick av Signe mitt i livet,
min Hemlis 5-vän, i det sista paketet. =o)

Det blev ytterligare ett kontokorts-fodral och ett nytt
försökt till att göra ett hjärt-bokmärke.
Ovan ett nytt set, halsband och armband.
Gjorde dem i lördags för jag skulle ha dem igår på dop.
Det är vanliga pärlor i rosa och svart.
Halsbandet är gjort på wire med ett vackert toggellås.
Armbandet är gjort på memorywire.

Passade jättebra till kläderna jag hade på mig. =o)
Toppen är från Lindex. Bilden är länkad till deras hemsida.
Här har Husbandet börjat med vår fondvägg! =oD
Tycker den är jättesnygg!

6 kommentarer:

SF sa...

Åh vad fina de blev! Kul att du hittade på något kul med garnet!

Smycka sa...

Tack! Jag har gjort ett mobilfodral också, men har inte fäst trådarna än.

Tack så jättemycker för allt!
Karm
Ulrica =o)

Pärlmudden sa...

Snygg top på en snygg brud!!
Fina saker du har gjort som vanligt!!
Fattar inte hur du hinner få så mycket klart! Grejar du hela nätterna, för på dagarna jobbar du ju... Du kanske har lyckats få till det där jag vill ha, 48 timmarsdygn, 24 till stickning o 24 till allt annat som ska göras....
Ses ikväll, KRAM tills dess

Anna sa...

som vanligt har du gort tusiga saker!
och vilken läcker fondvägg! ag är "grön" av avund^^

syns förhoppningsvis ikväll!

kram kram

Eva sa...

som vanligt en massa fina saker !
håller med Ann-Louise , har du 48 timmars dygn ?....skratt !

visst kan jag fota min tatuering
det är tre hjärtan,ett /barn.
håll ut så kommer bild...

Kramizar !

Angel.Pearls sa...

Söta smycken -passar perfekt till den urläckra toppen/klänningen!//Eva