21 maj 2009

Hemlis5, klart, på stickorna och kök

När jag kom hem i onsdags fanns det
ett paket till mig!!! *yippie*
Nyfiken i en strut så slet jag upp det
och SE vad som fanns där i!!!
Jättemumsig choklad, hand- och fotkräm, bubbelhit,
1-trådigt ullgarn i en härlig blå ton från Anette Design
och ett nystan virkgarn, Brilla, 42% bomull och 58% viscose.
Har gjort några små alster i virkgarnet som jag
kommer att visa lite senare. =o)
Som vanligt medföljde ett trevligt litet kort
med ytterligare en ledtår. *hm*
Jag tror att du är Susilull?
Här är ytterligare en bild på den första sjalen i det
GrönRosa garnet jag köpte i Tallin. Den mäter från
sida till sida ca 160 cm och från snibben och upp ca 65 cm.
Det är inte en megasjal precis, utan en lagom sjal liksom. =o)
Detta är vad jag har på stickorna, nr 5, just nu.
Kallar denna för sjal 2 av det GrönRosa garnet. =o)
Så här ser en bit av köket ut. Det är grön, brunt och vitt. =o)
Handtagen blev vågräta också. *s* Vi handlade ytterligare ett skåp,
ett vitrin. Men det gick inte att skruva ihop ordentligt så vi for
till Jönköping idag för att byta ut det. Det gick jättebra!
Men, *suck* när Husbandet skruvade ihop det var det
samma fel på det skåpet som det första! *supersuck*
Det är tur att Husbandet är händig och påhittig,
för han löste det i alla fall! Kram på dig Husbandet! =oD

5 kommentarer:

Anna sa...

vilket fantastsikt fint kök! jag vill också ha ett grönt kök! vårt är...brunt...:S

Och garnpaket såg riktigt mumsigt ut:)

Kramkram

Marianne sa...

Vilket härligt paket du fått och köket blir jättefint. Blir spännande att se vad du får för svar från din hemlisvän... (för jag har trott att hon är min hemlisvän?)

Anonym sa...

Susselull är fel :)
// Si

Annica sa...

Tur att J är så händig! :D Kul med nytt kök,skulle jag också vilja ha...
Hoppas att allt är bra med er alla! Önskar att vi kunde ses framöver... Många kramar!!! <3

Smycka sa...

Anna: Ja, jag älskar mitt nya kök redan! *s* Köpte en annan tapet som vi ska ha som fond-vägg. Går helt ton i ton med varandra. Garnpaketet var helt underbart, som alla di andre! Kramkram =o)

Marianne: Jag är jättenöjd med allt! Det var ju inte Susilull. Men jag tror att det kan vara Signe mitt i livet. Får se om det är rätt? *hihi*

Anonym: Nu har jag gissat på Signe mitt i livet och håller tummarna! *ler*

Annica: Ja, det är tur att jag har honom. *hehe* Jo, hade vällan tänkt fara ut på någon utställning, men det blir liksom inte av. Ska försöka skärpa mig till hösten. Kramiz =o)