1 december 2013

Första advent

Idag är det första advent.
I alla fall i drygt sex timmar till. ;)

Jag har dragit fram lite stjärnor och dukar 
och några små grejs som man gör typ nu.

Har strykt en virkad gardin med änglar.
Själva ängeln är från en tavla
som jag gjorde om till en gardin.


Virkade den till töserna när de delade rum.
Gardinen är tio år gammal och jag virkade
som en tog på den för att den skulle bli färdig
till advent. Men det gick sådär.
Den trettonde december blev den klar.
Mest på grund av att garnet tog slut! *hahaha*

Och nu så ska den hänga i köket.
I vardagsrummet blir det antingen
tomte längder eller vita längder.
Har inte bestämt mig än.


Önskar alla en fortsatt fin
första advent.


3 kommentarer:

Inge sa...

Du har en utmärkelse att hämta i min blogg: http://ingescyber.wordpress.com/2013/12/01/sunshine-award/

Ha det bra,
hälsar
Inge

Sunna sa...

Tack detsamma, ha en riktigt fin adventshelg själv

jonna d sa...

Ser ut som en mysigt advent. Tycker även att du då borde passa på att hänga med i min adventskalender som jag har dragit igång på min blogg.
http://sniffarskonhet.blogspot.hk/2013/12/1a-luckoppningen-i-jonna-ds.html
Ha det gott.
//jonna d