23 mars 2015

Måndag 23/3 Sydag och negativt

Först idag blev det en pellismössa till Ericas bebbe.
Köpte tyget uppe i Stockholm på syfestivalen.

Om någon vill beställa finns det tyg kvar till en liten mössa.

Sen så hände detta när jag började
kvilta på Beas nesse!
Hur i hela fridens namn kan man få
trassel där uppe!?!?

Ja, ja, jag fick upp det i alla fall! *ler*

Har kviltat ett stycke gobelängstyg till en nesse
som ska till Bea och hennes bebbe.

Sen blev det lite svårt med valet av vilket band jag skulle ta.

Tog den rosa/lila/gröna. 
Nä, det var absolut inte optimalt att sy denne
nesse i detta tyg! Gör inte om det!
Det var JÄTTETJOCKT! *hahaha*
Fick veva för hand för med maskinen fungerade det inte!

Blir med all säkerhet bättre med tunnare tyg!

Idag på kursen så var det lite negativt!
Det tråkiga var att jag gått upp hela 0,7 kg!
Inte hela världen, men under 10 veckor känns
det som en stor siffra!

Ja, ja, bit ihop och ta nya tag till nästa vecka!
Det viktiga är att inte blir über deppig och ge upp!
Det är bara att vara enträgen och fortsätta!

Ge inte upp!

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Ha, ha, du skulle se hur det ser ut när jag syr. JAG lyckas med alla fel som bara går att göra och fler därtill.