14 mars 2016

Måndag 14/3 Födelsedag och middag

Igår fyllde Husbandet år!
Här är det 2 av 4 hemliga kort. =oD

Han fick ett halsband med Tors hammare
från Viking.sehttp://viking.se/

Bilden är lånad från Viking.se.

Idag lagade jag lite middag.
Och självklart så var jag ju bara tvungen att
dricka ett glas rött när jag lagade maten. *hihi*

Recept
500 g nötfärs
2 morötter
1 burk champinjoner
1 rödlök
1 paket bönpasta
salt
cayennepeppar
chillipulver
vitlökspulver eller 1 vitlöksklyfta
1 msk honung

Skiva morötterna, hacka rödlöken, pressa
i vitlöken eller häll i vitlökskryddan,
häll i champinjonerna. Låt steka upp lite.
Häll i nötfärsen och stek den.

När den är genomstekt kryddar du med
cayennepeppar, chillipulver, salt och honung.
Låt steka lite.

I och med att jag lagade i en gjurtjärnsgryta
så har jag lite smör i. Annars inget.

Servera

Inga kommentarer: