11 september 2016

Lördag 10/9 Handarbete och katter

I juni köpte jag dessa fina tyger för att vara med
i Quilterians utmaning i år igen.

Har inte fått visa något innan sista inlämningsdagen 
som var 2/9. Jag hade turen att få träffa Brita
och överlämna mitt bidrag personligen.
Himla trevligt att träffas!

Mitt bidrag blev fyra tallriksunderlägg.
Man fick lägga till ett tyg så jag lade till kanttyget.

Jag är jättenöjd med mina tabletter!
De var roliga att göra också. =o)

Idag har jag varit hos en vän som heter Annette.
Hon ock hennes man har massor av fina katter!
Ursöta och jättefina!

Det dumma är ju att jag inte tål dem.
Men, jag var förutseende, jag tog med mig
allergimedicin! *hihi* Vi satt ute i och för sig
tills det började bli lite för kallt.

Våran träff idag gick i garnets tecken!
Jag tog med mig sjalen som jag håller på med
i och med att jag inte behöver tänka eller räkna.

Men jag är inte nöjd med den!
Så Annette sa att gör något med detta garnet då?
Och så blev det! Jag lånade en virknål och så
virkade jag en mindre tubhalsduk!

Garn: Katja soyagarn
70% ull, 30% soyabönafibrer
120 m (nål 4)
Virknål: 5
Mönster: Ulricas Design

Inga kommentarer: