9 maj 2014

Fredag 9/5

Idag skar jag upp en massa remsor plus en
kvadrat som jag ska använda vid nästa syträff.

Detta var tydligen SÅ roligt att jag helt tappade tiden!
Jag missade min spinning! *hahaha*
Kom på tiden när det var typ tio minuter kvar!
Så det blev en träningsfri dag idag! =oD

Jag fortsatte med att sy några block.
Man kan ju tycka att de borde gå alldeles jättefort
att sy dessa block. Men har man inget mönster att
sy efter så måste man räkna hur stora och små
alla delar i rutan ska vara.

Och DET är inte det lättaste när man heter Ulrica! =oD

Högst upp till vänster har jag rättat en ruta som blev fel.
Högst upp till höger sydde jag en ny. Fast denna gång 
lyckades jag vända de nedersta halvrutorna fel.
Längst ner till vänster har jag än så länge inte funnit
något placerings-fel. Däremot är storleken/måtten
på de olika bitarna fel. Men skar till den så den
totala storleken är rätt, 6,5".
Längst ner till höger är en annan variant av 
scrappigt block. Fast här hade jag också glömt
hur man gör så jag fick rätta till det liten. *ler*

Ja, ja, man lär så länge man lever!
Idag är det ju fredag så jag passade på att
njuta av ett glas rött!

Ha en skön helg!


1 kommentar:

Maja sa...

Bättre att testa än att inte ens pröva på!

Fina tyger du ska arbeta med!

Kram/Maja