18 maj 2014

Sammanställning

På tisdagseftermiddagen fick jag reda på att jag
får jobba på onsdagen och även nästa vecka som 
vikarie på Lundenskolan! 
Roligt!

Efter jobbet i onsdags for jag in till stan, Bake Off
för att käka lite lunch innan jag for upp till Stockholm.

I väntan på tåget som ska ta mig till min lilla Mamsing
och lilla Mommo. Längtar!

Måste ha lite arbete på tåget.
Påbörjade ett par nya dragon stich-muddar.

I fredags hälsade jag på min morbror och offa.
Saknar er!

Efter besöket på Skogskyrkogården for Mamsingen
och Momo till Möjligheternas hus, second hand.

Där fann vi denna roliga tekanna. Någon har virkat en
hatt till knoppen och ett "bälte" till handtaget för
att inte bränna sig. Smart!

Här blev jag med lite stuvbitar och en söt ängel.


Efter Möjligheternas hus for vi till 
My Dearest Secondhand
i Älvsjö. Där blev jag med garn.

 Och när vi klev ut från den andra affären såg vi
dessa vackra moln!

Ser ut som en ängel som flyger.

På lördagsmorgonen for jag ut på en powerwalk.
Det var soligt och fint.

 Efter min lilla rundan for vi ut till landet.
Där gav min lilla Momo mig två etuier.

 Den ena var ett syetui.

Och den andra ett fodral för virknålar.

Virkade en liten variant på toffel/socka.
Foten stickade jag och ovandelen virkades.
Men ska prova att göra den med dubbelt garn istället.

Stickor/Virknål nr 3,5

 När vi kom hem virkade jag en mormorsruta av
mitt fina effektgarn. Sen idag på förmiddagen virkade jag
det ena framstycket.

Sen var det dags för mig att fara hem.
Lilla Mamsingen for med mig till Centralen
där vi käkade lite på Coffee house by George.

 Lilla Mamsingen vinkade av mig vid Blå Tåget.
På perrongen spelade en orkester i blå uniform.
Trevligt!

 På tåget blev jag klar med det andra framstycket.
Men jag tycker nog att jag behöver en silverkant
i fram kanske. Hm, eller ja, jag vet inte. *ler*

Effektgarnet är M&K Wedding, 40% polyester,
40% polyamid, 10% akryl och 10% bomull.
Framstyckena virkas i Svarta Fåret Cecilia,
53% bomull, 33% viskos och 14% lin.
Virknål nr 7.
Mönster: Egen design

Påbörjade ett nytt virkfodral i bomull.
Mönster: Egen design.

Min plats.
Jag var helt ensam i en kupé.
DET var jätteskönt! =oD

Borta bra men hemma bäst!
TACK lilla Mamsingen för husrum!
Tack även för flera mysiga dagar med er!

God natt!

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Låter som toppendagar. Men egen säng är ändå alltid bäst trots allt.
Kul att du får jobba den här veckan också. Lycka till med barnen och pysslandet.