3 maj 2014

Lördag 3/5

Idag var det fint väder tyckte jag. Kanske inte så fint
så man kan cykla i bara linne, men i alla fall.

Tänkte att jag skulle cykla en bra bit idag för 
Viken runt är ju snart och den är ju 7,2 mil lång!
Men, när jag började cykla höll jag på att förfrysa
händerna så det fick bli Hentorp-runt. 

 I förrgår såg jag en bild på ett mobilfodral.
De hade små små halvrutor som ett fodral.
Tyckte att det såg jättefint ut!

Men, jag tänkte att jag kanske kunde göra ett själv.
Och idag föll inspirationen på! Fast pytterutor
i halvor är ingen idé för mig så det fick bli hela rutor.

Japp, försökte sy sakta och riktigt men lika fn
så blev det lite snett! Ja, ja, det bjuder jag på. =o)

 Nu är det kviltning på gång!
Köpte fluff hos Hem & hobby och tyckte att det 
var verkligen jättemycket fluff! Men, upptäckte
också att om jag kviltar relativt tätt så blir det
inte så fluffigt. Man lär så länge man lever!

Och efter alla tänkbara fel man kan göra och
några till så blev resultatet detta!
Jag är nöjd! Ska bara sätta lite
kardborrband så är det klart.

 
Även denna bild såg jag på Instagram tror jag det var.
Ritade av den och tänkte att den kan jag göra.
Men, det där med mått och i vilken ordning allt ska sys i
är tydligen inte min starka sida! *skrattar*

Vet inte riktigt vad jag tänkte men här blev i alla fall
resultatet! 0,5" för liten mot vad jag hade tänkt och
den ena cerisa rutan hamnade lite fel kan man 
lungt säga! *hahaha* Övning ger färdighet!

Nu har jag ont i nacken så nu blir det inget mer
sytt på några dagar i alla fall!

Nattinatti! =o)
~  ~  ~  ~  ¤  ~  ~  ~  ~
Inspirationskällor

Detta var min inspiration till mobilfodralet.
Kommer inte ihåg vart jag hittade mobilfodralet.

Och här var inspirationen till blomman jag
hade tänkt att göra. Andra bilden 
uppifrån i den vänstra kolumnen.
Dessa bilder finns hos

1 kommentar:

Maja sa...

Underbara Ulrica!
Detta är toppen!
Gillar att du tränar och testar!
Kom ihåg att fråga när vi ses så visar jag!
Längtar också!
Kram//Maja