9 oktober 2014

Torsdag 9/10

Idag var ingen bra dag!
Eller ja, det beror på hur man ser det.

Idag hade jag en date med Herr Tandläkare!
*hövva* Inget roligt alls för en som är livrädd!

Kan inte nog beskriva hur rädd jag är!
Och inte nog med det, de hade 6-åringar där
på koll och var utklädda och gav bort ballonger!
Och in kliver då jag, snart en klimakteriekossa som
är fullständigt livrädd för tandläkaren inbölandes!

Stackars barn säger jag! *hahaha*
Ja, ja, Herr Tandläkare var jättesnäll mot mig!
Tyvärr hade jag en fraktur på en tand och måste
ju, åh, gå tillbaka!!! VILL INTE! 

Detta tycker jag är mycket roligare! *hehe*

Idag var det dags för lite mer träning utomhus.
Som tur var, tvi tvi ta i trä, så slutade det regna
när jag skulle ut! Himla bra tycker jag! 

Idag var vi, Shake It Now, 24FitCamp, uppe på Billingehus
friluftsområde och sprang, joggade och gick.
Gissa vad jag gjorde! Japp, jag gick! *hahaha*
Men, mot slutet så blev det lite spring faktiskt!

Sträckan var på 2,5 km och det var ca 9 olika
stationer med olika övningar som vi skulle göra.
Trevligt var det i alla fall!

När jag kom hem så ville jag sy mig en liten höstduk
som jag ska ha på jobbet. Blev ju inte riktigt som jag
hade tänkte och nä, det blir det aldrig! *hahaha*

Men, jag kom på en lösning!

Men naturligtvis ska min jäla symaskin krångla!
När bara tre sömmar kvarstod på självaste blomman
så började symaskinen att ögla stygnen på baksidan!

*morr, morr och morr*
Har inte så mycket av den systråden kvar så ja, ja,
det är bara att lägga den åte sidan och sprätta upp
de bubbliga sömarna, köpa mer tråd hos
Skövde symaskiner och fortsätta.

Nu ska jag strax gå och duna!
Nattinatti



Inga kommentarer: