10 mars 2011

Blandat

Du, matte, jag lägger mitt söta huvud på
din arm för jag vill gärna bli gosad med nu!

Du, jag sa NU!
Han é för go! =o)

Det är SÅ skönt att kunna köra bil själv!
Åkte till Ellins esplanad, ett affärscentrum i Skövde
för att köpa två avlånga örngott.
Men jag började visst lite fel. *hm*
Hamnade på Gina Tricot istället! *hahaha*
Där blev det en stor korallfärgad tubhalsduk för 99 kr
och en brun kofta för bara 49 kr.

Sen hamnade jag på H&M också. *hehe*
Där var det också rea så där blev det en poncho-liknande
sak med en polokrage i brunt för halva priset, 150 kr.
Gillar reor!

Sen hamnade jag dit jag skulle först, Hemtex.
Men de hade bara vita, rosa och ljusblå örngott.
Jag vill ha ett mörkbrunt. *hm*
Expediten kom då på en genial idé,
varför inte sy om en duk till örngott!?
Jaaa, och sagt och gjort, jag köpte en brun duk
för samma pris som jag ska sy två långa örngott av. *skrattar*

Haltade när jag ändå var på Elins in på Lindex och
Kapp Ahl också.
På Lindex blev det en ögonskuggepensel och
nya duschvantar.
Sen blev jag kaffesugen!

Och när man är på Elins kan
man ju halta in på Waynes Coffee!
Där blev det en stooor Latte och en kaka. =oD
Det var hur skönt som helst och sätta sig ner!
Hade fått mellanlanda på bänkarna i gången för
jag orkar inte gå och stå så himla länge än. *pust*
Ja, ja, det blir i alla fall bättre och bättre
i foten och i hela benet.

5 kommentarer:

Cicki sa...

Är jag dum eller??? Varför köper du tubhalsduk och poncho när du gör så snygga sådana saker själv?

Jag funderar på att göra en länklista på min hemsida. Vill du vara med. Maila mig i så fall med bild och text som jag kan lägga upp. Alltså till din sida Smycka säljer.

Rosenvante sa...

Sådant man bara drömmer om ännu så länge. Men nått gott har det med sig att inte orka springa i affärer, man spar slantarna. (om man nu inte handlar på nätet istället :) )
I år är nog första året jag missat rean totalt och det är faktiskt synd och trist, för några fynd brukar jag alltid göra.
Men jag förstår din glädje av att kunna göra allt detta själv nu och när du själv bestämmer.

Ge nu vovsingen en klapp.

Fijaffa sa...

Så skönt det måste vara att kunna komma ut själv igen. Det behöver man.
Kul med reafynd :-) Det är aldrig fel.

Smycka sa...

Cicki: Nej, du är inte dum! *skrattar* Det var ju billig och så var det redan färdigt! Jag mailar. =o)

Rosenvante: Ja, jag vet, missade ju hela jul- och nyårsrean jag. *hehe* Visst sparar men pengar av att inte kunna gå ut och shoppa själv. Men det är roligare att gå ut och shoppa och tulla på grejjerna. Du kommer dit du också! Och jag har klappat min lilla vovsing. *hihi*

Fijaffa: Ja, det är faktiskt skönt att kunna fara ut och göra saker själv! Fast det är även mysigt att ha sällis också. Älskar reafynd! ;)

Cicki sa...

Jag köper ju faktiskt färdigsydda kläder jag också ibland.....:-)