15 mars 2011

Promenix

Idag var första gången på 3 månader som jag var
ute och gick en promenix med Pluto! =oD
Bea fick hålla i "tygeln".
Det blev ingen jättepromenad, men i alla fall!

Tidigare i eftermiddags var jag hos sjukgymnastiken.
Det gick rätt bra. Han tyckte att jag hade övat
bra och rörelseförmågan var mycket bättre
än förra gången. Nu haltar jag nästan ingenting.
Är liiite jobbigt att komma igång efter att man suttit
still en liten stund, men sen går det fint.
Han hjälpte mig att röra på foten genom att dra
och hålla på ett speciellt sätt. Gjorde faktiskt
inte ont alls. Men efter en timme ungefär så kände
jag att jag hade jobbat ordentligt. *hehe*
Ska ha en dejt till med sjukgymnasten så kanske jag
får klara mig själv sen. Who knows? ;)

5 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Grattis gumman! Vad kul att höra att det blir bättre!
Hoppas vi ses snart!
KRAM

mary-ann sa...

riktigt HÄRLIGT att höra att det går åt rätt håll och att du nästan är bra igen :)) lagom till våren e det oxå...kram

Rosenvante sa...

Jisses så fort du kommit tillbaka efter sen sista operationen.

Smycka sa...

Muddis: Tack! Hoppas din handsling mår bättre också. Kram =o)

mary-ann: Jaaa, det kändes härligt också! Synd bara att vi gick ut när det var mörkt. *hehe* kram

Rosenvante: Den sista var väldigt enkel. Det var bara två sygn och att skruva ut en skruv. Det kändes mycket bättre efter att den var ute. Men det känns mycket bättre nu. Går nästan utan att halta. Kram

Sunna sa...

men promenader måste vara den bästa sjukgymnastiken, vad duktig du är och kämpar