5 mars 2011

Fler V-sjalar

Japp, igår var jag hos Svärmor och hämtade hem
hembakat bröd, bullar och en massa andra gosaker! *mums*
Men, jag kunde ju inte fara iväg tomhänt så jag tog
med mig Targas-garnet och gjorde en till V-sjal. =o)

Den blev helt klar idag och ska sys ihop.

Såg att jag hade ett grönt nystan Targas uppe så jag
började på en grön V-sjal. *haha*

Stickade med stickor nr 7.
Targas 47% polyamid, 20% acryl, 15 % alpaca,
10% ull, 8% silke, 50g ca 75 meter.
Gosigt garn att sticka i och ha mot
halsen/kroppen.

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Jisses vilken fart du har.
Hembakat bröd, jisses så gott och även annat gott ser jag har du fått eller ni kanske jag ska säga. Önskar jag hade nån som bakade bröd till mig, färskt så smöret rinner åh så gott.

4U2 sa...

Min färgglada sjal var det ingen som tydligen gillade här hemma ... mest roligt hade de åt den :( Men, jag ger mig inte!

Smycka sa...

Rosenvante: Nja, den går ganska fort att sticka. *hehe* Och bullar var med å hemgjorda bisvier och andra goa kakor. Husbandet fyller år nästa helg så vi laddar lite. *hihi*

4U2: Nä, skam den som ger sig! De mina gillar inte allt jag gör heller. *skrattar* Men jag gör det jag känner för i alla fall. *hihi*

myzpyz sa...

det dära gröna garnet kanske jag måste hitta nånstans :)
räcker ett nystan?
kraMyz

Smycka sa...

Nä, du behöver två till V-sjalen. =o)