6 juli 2011

Etapp 1 av 2 för idag avklarad

Herre jistanes sicken dag! Först kom jag inte i säng förrns kl 0,30. Klarvaken med en ekvation i skallen som jag bara inte kan lösa! Då är uret ca 4 på natta.


Mobilen ringer som vanligt kl 5. *gäsp* Känns som om jag precis lagt mig. Är jättetrött i huvudet men kan fortfarande inte lösa ekvationen. *hm* Ja, ja, ruskar på huvudet, drar mig till duschen. Kommer tillbaka till sovrummet, klär på mig, går tillbaka till badrummet och sätter i ögena (lincer) och trycker dit ansiktet (sminkar mig).

Så, klar. Tar mitt pick och pack och går ut i bilen, kikar på klockan. Ojda! Hon är visst bara 06,40. Ja, ja, det blir en tidig dag på jobbet.

Kom till jobbet vid 06,15. Mycket att göra i och med semestertider. Kämpar på! Klockan närmar sig 13, time to go! NU är det pirrigt i maggen vill jag säga. Kör enligt alla konsten regler och håller hastigheten. Lätt att stressa iväg så jag lägger i farthållaren för säkerhets skull. Kommer till Skövde, svänger in på Statoil i Hallenbergsrondellen för att köpa en cola.

Parkerar utanför skolan, kliver in i lokalen kl 13,45 och häjje guuu så jag skakar när jag kommer till provsalen! Vad är det med mig!?!? Känner mig jättestressad och nervös! Sätter mig ner, andas djuuuup, lååångt andetag. Sitter ca 1,20 med provet som jag verkligen hoppas att jag klarat! *håller tummarna*

Bilden lånad från Markus Jalemot

Nu är det bara inlämningen kvar, etapp 2

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Men kära du, vilket dygn du haft. Hoppas, hoppas det gick bra och gå och lägg dig tidigt i kväll det behöver du efter den här natten.

Smycka sa...

hehe, tidigt, tja jag är tidig på "morgonen". hehe ;)