26 juli 2011

Facebooks stickcafé och film

Nu har jag hittat det jag sökte!
Nu har jag fem sjalar att kanta med ett bredare garn.

Innan jag var klar med fösta sjalen så var det en
knut mitt i nystanet. *hm*
Ja, ja, man för göra det bästa man kan.

Nu är en vit sjal av två klara.
Såg på Sagan om ringen samtidigt.

Och när jag skulle göra klart en beige sjal såg jag på del 2,
Sagan om de två tornen.

Och när jag var på den rosa så var det ytterligare trassel på garnet.
Fixade till det.

Hann nästan klart den rosa också innan filmen tog slut.
Nu har jag bara två sjalar kvar som ska kantas men
garnet räcker nog bara till en. *hm*

Virkat på en kant med Creative Can Can
med virknål Inoxal 3,5.

7 kommentarer:

Cicki sa...

Men Gud så fint det ser ut.

Stickmor sa...

Det blir ju jättefint! Vilken bra idé att kanta sjalar så.

Smycka sa...

Japp, fick iden av Lejontorpet.se

Rosenvante sa...

Jisses så snyggt det där blev.

Smycka sa...

Tack! Jag är nöjd! =o)

Hedvig sa...

Coolt resultat! :) Bara fyra kvar då. ;)

Smycka sa...

Naä, två kvar. =o)