23 juli 2011

Fredag - Lördag

Igår for jag till KSS för att hämta min bästastebästis Nettan.
Vi åkte till Karlsborg för att se på Allsång vid Kanalen.
Vi = Netta, Maria, Liselott, Carina och jag. Kom hem till Nettan,
fick låna en cykel i vanlig ordning. Fast denna gång var
det första gången jag cyklade efter att jag brutit foten,
men det gick jättebra! Vi käkade på Tant Lottas,
bakad potatis med kolliox (Skagenröra/kycklingröra),
kollade lite på Allsången och for hemåt.
När vi kom hem möttes vi av det hemska som hänt i Norge. FY!

Vi satt och pratade på Nettans altan och myste lite.
Samtidig kan man ju sticka liksom. ;)

Jag stickade och stickade och helt plötsligt tig tråden slut! *hm*
Blev till att sticka baklänges i två varv för att kunna maska av.

Idag blev det kaffe och sticka på altan efter frukost.
Mysigt!

Liiite dator blev det också. *hihi*

Och så här långt kom jag på den rosa sjalen innan jag for hemåt.

Tack bästaste Nettis för en trevlig kväll, natt och förmiddag! =oD

Sjalarna är stickade i:
Scarlet by Permin som är danskt. 50% Lin,
20% viscose och 16% bomull, jättehärligt!
Stickas på rundstickor nr 6.

2 kommentarer:

Sunna sa...

tjejmys, va härligt

4U2 sa...

Alltid härligt med mys!