7 juli 2011

Ny dag och finbesök

Mobilen började låta vid 5-tiden som vanligt på morgonen.
Gick upp, duschade och gjorde mig i ordning och gick ut till bilen.
Klockan stod på 05,30. *hm* Vad fort det gick idag da!
Ja, ja, kom till jobbet vid 6,15 och drog igång direkt i och
med att det är semestertider är vi kort med folk.
Men en sak i taget, det blir bäst så. *hehe*
Gick vid 15,45 från jobbet och for hemåt för att inhandla käk
till middag idag. Får ju fint besök!
Pärlmudden kommer hit vid 18-tiden. =oD

Det blev bandäggnudlar eller vad det heter,
skuren kycklingfilée, vitlök, champinjoner, soya
och sötsur sås. *mum* Pärlmudden hade bakat en jättegod
kladdkaka med marsmellows i med rödavinbär
och grädde till. Också mums!

Lite handarbetade vi, fast mest kackel blev det nog. *hihi*
Här är Pärlmuddens sjal Aunt Auzuras shawl eller vad den heter.

Och här är min pytte vita sjal som jag fortfarande
stickar på. Går inte så fort framåt i och med
att jag räknar också. *ler*

Stickas i Scarlet by Permin som är danskt. 50% Lin,
20% viscose och 16% bomull, jättehärligt!
Stickas på rundstickor nr 6.

Nu börjar jag bli lite trötter i ögat.
Ska bara så ska jag lägga mig snar. ;)

Inga kommentarer: