9 februari 2011

Basker 2 blev basker 3

Här är min tredje basker!
Denna blev nog bäst tror jag.

Jag gjorde enligt mönster fram till sista intaget.
Därefter tog jag in 2 och 2 tills jag
hade 5 maskor kvar.
Gjorde sen enligt mönster.

Men picot-kanten är ingen picot-kant enligt mig.
Utan det är två stolpar som ligger ner och gör en våg.
Blev fint tycker jag. Nu ska jag inte göra fler just nu. =o)

Garnet hittade jag på den årliga höstmarknaden i Mariestad,
Wendy Narvik, 85% akryl, 5,5% mohair,
5,5% ull och 4% polyester.

När jag köpte garnet blev jag erbjuden ett gratismönster.
Vem säger nej till gratismönster, inte jag i alla fall! *hehe*
Visste dock inte hur mössan såg ut. Men nu vet jag.
Den blir så här. Stickad på stickor nr 5, 6 och virknål nr 4,5.

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Har du nu varit vaken hela natten igen?

Bra att du fått till ett eget mönster som passar bättre.

Smycka sa...

*hehe* Nej, kom i säng strax efter 12 och gick upp 6,04 idag. Så just nu är ordningen återställd! =o)

Tack! Ja, tyckte den blev bra.