9 februari 2011

Basker nr 2

Så, här är då basker nr 2.
Vad trodde ni? Att jag skulle sova nu eller? ;)
Borde göra det, men var ju tvungen att se hur den blev.

Jag lade upp 61 maskor på stickor nr 5,
men glömde byta stickor till nr 6.
Detta kom jagt på när jag kommit halvvägs så det
var bara att repa upp till resåren och börja om. *ler*
Jag ökade som det stod och minskade som det stod
till och med 1 rät och 2 ihop.
Tyckte då att jag hade för många maskor så jag
tolkade det som att jag skulle börja om från
7 räta och 2 ihop. Så jag gjorde alla intagen
ytterligare en gång. Tycker inte att den ser ut som en basker.
Kanske är det meningen att jag ska ta ihop 2 och 2 tills
det är 5 maskor kvar?
Tolkningsfråga.

Så just nu tycker jag att min första basker blev bäst! =oD
Det töntigaste i min första basker är att jag
stickade varven avig! *asg*
Men, den blev bra i alla fall. ;)

Repar nog upp från omgång två på minskningarna
och kör 2 och 2 ihop tills jag har 5 maskor kvar.

Wendy Narvik, 85% akryl, 5,5% mohair,
5,5% ull och 4% polyester.

När jag köpte garnet blev jag erbjuden ett gratismönster.
Vem säger nej till gratismönster, inte jag i alla fall! *hehe*
Visste dock inte hur mössan såg ut. Men nu vet jag.
Den blir så här. Stickad på stickor nr 5 och 6.
Mönstret finns här.

Inga kommentarer: