8 februari 2011

Basker

Kom i säng vid 3-tiden och gick upp 6,40 så
nu är jag lite trött igen.
Ja, ja, det är bara att bita ihop. Inatt gjorde jag en
lista som jag skulle gå efter idag. Det gick ju bra ett
tag, jag bläddrade igenom flera gamla Allas-tidningar
för det jag ville ha. Sen da, jo, då hittade jag
garnet och började sticka. *haha*

Garnet hittade jag på den årliga höstmarknaden i Mariestad,
Wendy Narvik, 85% akryl, 5,5% mohair, 5,5% ull och 4% polyester.
När jag köpte garnet blev jag erbjuden ett gratismönster.
Vem säger nej till gratismönster, inte jag i alla fall! *hehe*
Visste dock inte hur mössan såg ut. Men nu vet jag.
Den blir så här. Stickad på stickor nr 5 och 6.

6 kommentarer:

Cicki sa...

Har du svårt att sova? Och varför vaknar du så tidigt? Hoppas du får vila under dagen i alla fall.

Unknown sa...

En sån fin basker. Jag har köpt på mig en massa nystan Narvik på tradera som jag inte vet jag ska göra av. Du tror inte att du skulle kunna tänka dig att dela med dig av ditt gratismönster.

Kristina

Smycka sa...

Cicki: Jag har nog förlite att göra för att hjärnan ska bli trött. *skrattar* Har försökt ha kvar viss rutin för att inte vända på dygnet. Men, missade visst förra veckan. *hehe*

Kristina: Tack! Självklart. Garnet var väldigt skönt att sticka i. =o)

Rosenvante sa...

Jag förstår inte riktigt % satserna du angav.
Men mössan blev grann. Tänker lite på mumintroll när jag ser den, undrar varför.

Smycka sa...

Rosenvane: Förstår att du inte fattar för jag hade missat ½-knappen och landat på 1-knappen istället. *hehe* Sorry! Är uppdaterat nu. *s* Mumin hade vällan en svart en eller? =o)

Unknown sa...

Då behöver du kanske min e-postadress om det går att skanna in mönstret.

Kristina
kristina_blomberg@yahoo.se