9 februari 2011

Operationen

Så, nu ligger jag i min lilla sjuksäng och väntar på
sköterskan som ska sätta dropp och
läkaren som ska göra operationen.

Så här ser jag ut efter operationen.
Det blev en lokalbedövning och lugnande till mig.

Detta är skruven som satt i min lilla fossing. =o)
Den är 5 cm lång.

Tog med mig dessa stickningar, mudden som jag
påbörjade och så började jag på en annan rosa
halsdusktub. Båda stickas i Indiecita 100% alpaca fleece.
Den mörka på stickor nr 2,5 och den ljusa på stickor nr 5.

Gillade inte uddmudden så jag repade upp den.
Påbörjade en ny istället med ett annat mönster.
Syns lite dålig på bilden här under och lite
bättre på bilden ovan.

Som sagt, är man inte nöjd så får man
ändra på det tills man blir.
Annars är det inte roligt att sticka. *hehe*

Jag mår ganska bra efter operationen.
Det känns bättre att lägga vikt på foten.
Men känner hur lokalbedövningen släpper,
då ökar smärtan i foten.
Än så länge är den hanterbar. =o)

7 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Skönt att du har det avklarat nu, och att du mår okej.
Hittade tyvärr inga pärlor till dig i Göteborg. Sorry! Kollade ändå i flera affärer efter dem. :(
Krya på lilla fossingen nu
KRAM KRAM

Rosenvante sa...

Pust.
Hoppas du kan sova inatt och slipper ha så ont.

myzpyz sa...

skönt att den är gjord o att allt gått bra!
kramar i massor

Smycka sa...

Muddis: Tack för att du tog dig tid att titta! Uppskattar det verkligen! Hoppas det gick bra för dig också. Kram

Rosenvante: Jag är jättetrött just nu så jag kommer nog att vänta tillbaka dygnet hoppas jag. Har faktiskt inte ont, än. =o)

myzpyz: Ja, det är skönt. Behöver inte fara på återbesök för denna op heller, bara till distriktan för att ta bort stygnen. Kram

Skarvtjärns Greta sa...

Jag tror att de flesta känner med dig. Fortsätt och krya på dig

Smycka sa...

Skarvtjärns Greta: Tack! En gör så gott en kan. ;)

Joanna sa...

HEJ!
Hittade din blogg då jag googlade på "operation ställskruv". jag ska operera ut min imorn och är lite nervös och osäker. Tänkte fråga, hur lång tid tog operationen? Fick du välja om du ville ha lokalbedövning eller narkos?
Tack på förhand :)
Lycka till med foten :) KOMMER ABSOLUT FORTSÄTTA LÄSA OM HUR DET GÅR FÖR DIG! Krya på dig /Joanna