7 februari 2011

Nästa operation

Fick brev i förra veckan att jag är välkommen till
Dagkirurgiska avdelningen i Falköping den 9/2.
MEN, det stod ju ingen tid ju. *hm*
Jag ringde till KSS för att kolla vilken tid jag skulle vara där
och de bad om ursäkt för att de hade glömt skriva det i brevet.
Men vaddå, det kan ju hända vem som helst.

Ja, ja, jag ska vara på avdelningen kl 11.
Glömde ju fråga hur lång tid det tar.
Ringde till Falköping för den frågan och de trodde
att jag klar vid 15-16-tiden.
Det blir en helsövning sa de när jag var på sista
återbesöket så det tar nog sin tid.
Men, men, ska bli skönt när det är över.

Varför jag ska opereras igen?
Jo, de ska ta ut ställskruven som går genom
både benen. Den sattes in för att ge
stadga åt det tunnare benet för de hade gått
sönder i tre delar = ostadigt.
Det blir troligen 1-2 stygn bara.

Jag försöker gå så mycket jag kan på foten.
Men det känns kan jag ju säga.
Den är ostadig, gör lite ont och vaden, vilken vad?
Den finns ju för 17 inte. *hahaha*
Så fort förtvining går!
Är inne på min 8e vecka som jag inte kan
använda foten fullt ut.
Hur ska det gå? *skrattar*
Sakta men säkert kommer benet tillbaka.
Det tar tid och det måste jag acceptera,
svårt men så är det. =o)

4 kommentarer:

4U2 sa...

Muskelförtvining går fort så det gäller att röra på det som gör ont. Hoppas det är bra med dig nu, för du går med foten så då får du igång musklerna. Har du träffat sjukgymnast?

Smycka sa...

Nja, på sjukhuset två gånger när jag varit på återbesök. Fick med en liten broschyr på hur jag kan röra på foten. Jag ömsar inte skinn lika mycket nu i alla fall. *hehe* Känner att vaden "vaknat" lite för den rör sig när försöker "vifta" på foten. *s* En gör så gott en kan. =o) Har i och för sig bara fått röra på den i en vecka.

Rosenvante sa...

Skönt att du fått ordning på tiderna.
Sen är det bara resten kvar, då får du träna på själv.
Snart ska jag in och kolla på mitt, men det går säkert bra.

Smycka sa...

Ja, det underlättar ju att veta vilken tid man ska infinna sig. Kilar över till dig för att se hur det har gått för ditt återbesök. ;)