16 november 2013

Andra quilt-kursen

 Idag har jag varit på min andra quilt-kurs.
Lika roligt idag som förra gången!
Vad som kan vara bra att ha är ett måttband med
både centimetrar och inches på.

 Här har jag idag sytt två mindre saker.
Tanken var att det skulle bli två mindre
tabletter för typ te-/kaffekoppen och smörgåsen.
Men de blev lite mindre, typ grytlappsstorlek.
Kan ju fungera som underlägg kanske. 

 Hann inte kanta på kursen så nu har jag jobbat helt på egen hand!
"Fröken" visade mig hur man kantar och jag tänkte
att det måste jag ju försöka. Och japp, nu har jag
också använt sprätten! *hahaha*
Ja, ja, man lär sig hela tiden! 
Nytt försök och nu gick det bättre,

Har även sytt på baksidan med försök till
osynliga stygn. *hehehe*

Och här är en färdig!
Färgen blev ju helt fel men skit samma.
Lite sned och vind även denna,
men det bjuder jag på!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

det är bara du som ser felen ska du vet om man nu inte är en expert vill säga. Jag är impad, skulle vilja kunna också, men symaskin och jag kommer aldrig att bli bundisar så det är lönlöst.

Smycka sa...

Tack snälla! Jag tycker det är roligt men "ser" inte quiltning så som jag ser när jag stickar/virkar. Men känner att jag närmar mig. Roligt är det i alla fall! =oD

Maja sa...

Oj, Ulrica!
Du skulle bara veta HUR duktig Du är!
Fallenhet-Ja!
Erfarenhet-Det kommer:-)
"Fröken Maja"

Smycka sa...

Tack "Fröken"! =oD