22 november 2013

Fredag

Igår ringde jag till den verksamhet jag valt att studera 
på vuxenpedagogiken. Ringde till ca sju olika personer innan jag blev 
kopplad till en som kunde svara på mina frågor. 

Men, när jag kom fram dit så kom jag till mobilsvar. 
Jag lämnade namn och telefonnummer som rösten sa och väntade. 
Personen ringde tillbaka bara för att säga att han 
inte hade tid nu, utan ringer tillbaka efter kl 16 igår. 
Oki, svarade jag. Han ringde ca 16,45 och sa att han har inte
 tid nu heller men, "kan du ringa till mig efter kl 10 imorgon?" 
Eh, oki svarade jag för vad skulle jag säga?! 

Jag ringde kl 10,05 och hamnade åter i mobilsvar.
Lämnade namn och telefonnummer som rösten sa.
Och dra på trissor! Kl 11,30 ringer han tillbaka!
Måste i alla fall säga att han var väldigt trevlig
och måste ha en jättetuff agenda!

Han svarade tålmodigt på mina frågor och jag fick även hans
mailadress ifall jag får några fler frågor.
Känner mig nöjd! =oD

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~  ¤  ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Efter detta samtal skulle jag ta mig in till stan.
Precis när jag klev utanför dörren fick jag känslan
av att jag borde ta med mig min lilla socka med
småpengar i, men näh, jag struntade i det.

Jag hittade en parkering inte långt ifrån affären jag
ville gå in i. Parkerade, klev ur för att betala.
MEN, serru automaten ville annorlunda!
Den ville ICKE läsa mina kort! Skulle ha tagit 
den jäla lilla myntstrumnpan!!!

Ja, ja, for vidare till parkeringshuset och hittade en parkering.
Och precis när jag ska betala så kom det två trevliga
damer och den ena sa att hon hade en biljett
så jag inte behöver betala! Se, det finns trevliga
människor i alla fall!

Brukar säga att allt har en mening,
bara det att man inte alltid vet varför när de sker.
I mitt fall var det att jag skulle få denna p-biljett
från en trevlig dam! Tackade så hjärtligt
för biljetten!

Fick biljetten och kikade på tiden. Den gick ut
om 10 minuter!!!! HUR snabb trodde hon att jag var?! *asg*

Ja, ja, jag lade biljetten i rutan och gick ut genom
garagedörren och väntade tills de åkt.
Då gick jag tillbaka till automaten för att betala 
för lite längre tid.

,
MEN automaten sa något annat!!!! GAAAA!!!!


Sprang ner till en bankomat, tog ut en hundring,
irra tillbaka till Willys, växlade till småpengar,
sprang upp till automaten igen och betalade för
längre tid. Och jag hann detta med två minuter tillgodo!


SEN gick jag och gjorde det jag skulle göra och även
handlade på Willys i godan ro.

TREVLIG HELG!


Inga kommentarer: