26 november 2013

Snälla främlingar

Jag har ju glömt att berätta!

I går när jag skulle träna så parkerade jag där jag var 
tvungen att betala. Klev ur bilen, stegade fram till automaten 
och drar mitt kort. Inte en reaktion från automaten! Que! 


Drar igen, hepp, inget svar. Byter kort och drar, 
FORTFARANDE inget svar! Asså jag blir galen!!! 
VARFÖR nobbar dessa jäla parkeringsautomaterna i 
Skövde mina kort för?!?!? Åh de fuff!!


Sen kommer en man med två små barn och 
frugan i släptåg. "Funkare det inte?" frågar han. 
Jo, det gör det säkert, men automaten vill inte ha mina kort 
och jag har inga mynt så jag måste ringa, svarade jag. 
"Hur länga ska du stå da?" frågade han. Till kl 18 för sen är 
det gratis. (Klockan var 16,30) 
"Aha, okej. Här har du!" säger han och ger mig en biljett! 
Asså, det är ANDRA gången denna veckan som en 
främling hjälper mig med en parkeringsbiljett!



TACK SNÄLLA FRÄMLINGAR!


Inga kommentarer: